Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjäna..

Ngn som vill hjälpa mig med mixning?

Jag har börjat lära mig mixningstekniken, men är inte riktigt hemma ännu. Dessutom är det mkt roligare att skriva låtar/spela in än att sitta och ratta.

Därför hoppas jag hitta ngn som kan tänka sig hjälpa mig med den där sista finrattningen.

Har väl ett 10-tal låtar som behöver ses över. Låtarna är väldigt varierande, men med hårdrock som gemensam nämnare. Finns allt från ballader till snabbare/tyngre låtar. Du får själv välja låt att mixa...

Jag använder:

Cubase SX3

Amplitube 1&2

Broomstick bass

Battery+DfH på äldre, EzDrummer-DFH på nyare kreationer.

Orchestral

Det underlättar ju definitivt om du använder samma verktyg, då du kan öppna upp projektfilen "as is". (om du inte har just de pluggarna, så löser vi det på ngt sätt).

Här är ett axplock av låtarna:

Det finns många fler...

OBS, ha överseende, Låtarna är bara ett första utkast (demo), så många av instrumenter (inkl sång) kommer att spelas in på nytt.

MvH, Hobbe

Ps. Om du visar dig vara bra på att mixa, och vi blir nöjda med ditt "jobb" samt vårt samarbete. Kan vi tom tänka oss en viss ersättning för mixning av kommande låtar. Ds

EXTRA plus om du bor i GBG...

Redigerat av hobbex2004
Annons
Postat

En får tacke..🙂

Synd bara att låtarna blir totalsågade pga ljudkvalitén av alla som lyssnar.

Det är bara musiker som ser "bortom" ljudkvaliten.

Postat (redigerat)

Hej,

Låtarna är sköna (låten, har bara lyssnat på den första), men jag tycker inte ljudkvalitéten är jättedålig, det som jag tycker är mindre bra är att det är väldigt otight på sina ställen, det skulle du kunna klippa til lätt! ps. lite autotune på vissa ställen med:P

Sångrösten påminner mig om nåt.. hmm

Redigerat av Shredder
Postat
Hej,

Låtarna är sköna (låten, har bara lyssnat på den första), men jag tycker inte ljudkvalitéten är jättedålig, det som jag tycker är mindre bra är att det är väldigt otight på sina ställen, det skulle du kunna klippa til lätt! ps. lite autotune på vissa ställen med:P

Sångrösten påminner mig om nåt.. hmm

man får tacka..

Att det är otajt, det är jag väl medveten om.

Jag har inte världens bästa gehör/taktsinne, så det mesta som ni/du hör, hör jag inte själv... På det är jag även LAT, så jag väljer att förtränger vissa otajta delar... mest för att slippa lägga om riffen...

När det blir dags att släppa låtarna på skiva, då får jag ändå göra om allt...så....😲

Fan, det var inte många år sen jag inte hörde skillnad på ett C och ett G, samt hade problem att klappa i takt på fotbollsmatcherna... snacka om att börja från scratch...

Man kan inte få allt gratis:)

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.