Jump to content
Annons

Audio Mixdown

Lucifer.From.Heaven (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Ja... alltsÄ...

Jag har ett litet problem hÀr. Har en lÄt jag tÀnkte göra till mp3 sÄ att mitt band eventuellt skulle kunna fÄ höra. Problemet Àr att midin inte hörs. Vad ska jag göra? Gör jag fel eller vad?

Ta hĂ€nsyn till mitt sĂ€tt att skriva... klockan Ă€r mycket. 😕

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nej just det, midi kommer inte med, det kommer aldrig med ju... MIDI Àr bara datainformation, 1:or och 0:or, som styr syntharna om man sÄ vill. Men det vill man ju inte, man vill ju ha kontroll över grejerna sjÀlv, eller hur!? Men om du nu vill anvÀnda MIDI och har spelat in MIDI-information pÄ vissa spÄr i Cubase, sÄ mÄste du ju fÄ den datainformationen att lÄta. AlltsÄ kopplar du hela alltet till en DAT-bandare t.ex., via en mixer först, sÄ att syntharna via Analog OUT t.ex. ocksÄ hamnar pÄ hörbara spÄr. NÀr allt tankas ned pÄ cd-r eller DAT, sÄ kör du tillbaka den fÀrdiga mastern tillbaka till datorn igen. Skapat blir en wav-fil, som du sedan i lÀmpligt program kan göra om till mp3-fil om sÄ önskas.

😕

:musik

Postat
Hej!

Nej just det, midi kommer inte med, det kommer aldrig med ju... MIDI Àr bara datainformation, 1:or och 0:or, som styr syntharna om man sÄ vill. Men det vill man ju inte, man vill ju ha kontroll över grejerna sjÀlv, eller hur!? Men om du nu vill anvÀnda MIDI och har spelat in MIDI-information pÄ vissa spÄr i Cubase, sÄ mÄste du ju fÄ den datainformationen att lÄta. AlltsÄ kopplar du hela alltet till en DAT-bandare t.ex., via en mixer först, sÄ att syntharna via Analog OUT t.ex. ocksÄ hamnar pÄ hörbara spÄr. NÀr allt tankas ned pÄ cd-r eller DAT, sÄ kör du tillbaka den fÀrdiga mastern tillbaka till datorn igen. Skapat blir en wav-fil, som du sedan i lÀmpligt program kan göra om till mp3-fil om sÄ önskas.

🙂

What?? Haha.. 😛

🙂

/Dave

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Assigna nÄt instrument till ditt/dina MIDI-spÄr.

Postat

Eller sÄ omvandlar du MIDI-spÄren till WAV först och det kan du göra pÄ fler sÀtt. Ett sÀtt Àr att öppna windowsmixern (om det Àr Windows du spelar in i) och vÀlja inspelning pÄ MIDI, minns inte vad alternativet heter. Sedan mutar du alla kanaler utom den med ett MIDI-ljud och spelar in pÄ ett nytt spÄr i Cubase. (Som audio-ljud alltsÄ.) Sedan gör du likadnat för alla MIDI-kanaler.

Ett annat sÀtt Àr att anvÀnda ett program som kan göra WAV av MIDI automatiskt. Jag vet att Reason tex kan göra det.

Postat
Hej!

Nej just det, midi kommer inte med, det kommer aldrig med ju... MIDI Àr bara datainformation, 1:or och 0:or, som styr syntharna om man sÄ vill. Men det vill man ju inte, man vill ju ha kontroll över grejerna sjÀlv, eller hur!? Men om du nu  vill anvÀnda MIDI och har spelat in MIDI-information pÄ vissa spÄr i Cubase, sÄ mÄste du ju fÄ den datainformationen att lÄta. AlltsÄ kopplar du hela alltet till en DAT-bandare t.ex., via en mixer först, sÄ att syntharna via Analog OUT t.ex. ocksÄ hamnar pÄ hörbara spÄr. NÀr allt tankas ned pÄ cd-r eller DAT, sÄ kör du tillbaka den fÀrdiga mastern tillbaka till datorn igen. Skapat blir en wav-fil, som du sedan i lÀmpligt program kan göra om till mp3-fil om sÄ önskas.

🙂

What?? Haha.. 😛

🙂

/Dave

Ja. Kör man uteslutand med HW Synthar/Instrument sÄ det en ypperlig idé

Postat
Ett annat sÀtt Àr att anvÀnda ett program som kan göra WAV av MIDI automatiskt. Jag vet att Reason tex kan göra det.

Det hÀr Àr en bra lösning... thx!

Hittade ett program som jag tyckte var bra. Men sjÀlvklart var det trail!

NÄgon som vet nÄgot program som Àr gratis...?

Postat
Hej!

Nej just det, midi kommer inte med, det kommer aldrig med ju... MIDI Àr bara datainformation, 1:or och 0:or, som styr syntharna om man sÄ vill. Men det vill man ju inte, man vill ju ha kontroll över grejerna sjÀlv, eller hur!? Men om du nu  vill anvÀnda MIDI och har spelat in MIDI-information pÄ vissa spÄr i Cubase, sÄ mÄste du ju fÄ den datainformationen att lÄta. AlltsÄ kopplar du hela alltet till en DAT-bandare t.ex., via en mixer först, sÄ att syntharna via Analog OUT t.ex. ocksÄ hamnar pÄ hörbara spÄr. NÀr allt tankas ned pÄ cd-r eller DAT, sÄ kör du tillbaka den fÀrdiga mastern tillbaka till datorn igen. Skapat blir en wav-fil, som du sedan i lÀmpligt program kan göra om till mp3-fil om sÄ önskas.

😛

What?? Haha.. 😛

🙂

/Dave

Ja. Kör man uteslutand med HW Synthar/Instrument sÄ det en ypperlig idé

FörlĂ„t.. det lĂ€t bara otroligt tjorvigt.. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.