Jump to content
Annons

Feta basljud, knarrande och skvirrande!


gillis

Recommended Posts

Hej igen,

här kommer fler frågor från mig.. Jag har en bekant som i sin ägo har ett par underbara syntar: Moog Prodigy, Korg MonoPoly, Polivoks, Ritm Dva, Korg MS20. Dessa syntar kan göra precis sådana ljud som jag är ute efter. Särskilt Ritm Dva, en rysk gammal synt som låter som en rymdstation.

Nån av er som vet någon inte alltför dyr synt som kan göra den typen av ljud? (Jag är fattig).

Köpte härförleden en MicroKorg men som ni kan se av tidigare inlägg är jag inte helt nöjd med den.. den är inte i närheten av sådana feta knarrande basljud som jag är ute efter!

Tips på syntar emottages tacksamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Mfb synth2 är en äkta analog synthmodul som kan låta ungefär som

en Moog eller en pro-one. Det finns ett ljud exempel i gissa synthen

tråden som jag har gjort. Jag har även den som bas på min låt Synthdänga

i demo avdelningen. Den kostar ny 4500:-

här är länkar till ljud exempel den undre är helt utan effekter eller dubbningar

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=8&t=21828&s=

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=66&t=30617

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp dig en stor tröjja & besök din "bekanta" 😉.

303an är ju väldigt använd.. och väldigt knorrig bassynt..

själv rattar jag helst subtraktiv syntes i stil med subtractor.. hade helst velat ha en midikontroller till bara subtractorn med.. hade vart schysst!!

kolla in korg legacy collection om du gillar ms20.. den finns där i mjukvaruform.. om du är snabb så kanske du hinner köpa dig en av de sista legacy paketen på musikbörsen!

finns 2-3 stycken kvar här i norrköping!!!!! finns även en tråd om de bästa priset på en sådan!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...