Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Min son ( 18 år ) har en Powerbook med Logic Express. Jag köpte en Toneport i Julklapp till honom. Nån som har erfarenhet av Toneport KB37 ( Keyboardvarianten ) och Logic? Kan man utnyttja Gitarrljuden direkt i denna kombination?

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Annons
Postat
Hej!

Min son ( 18 år ) har en Powerbook med Logic Express. Jag köpte en Toneport i Julklapp till honom. Nån som har erfarenhet av Toneport ( Keyboardvarianten ) och Logic? Kan man utnyttja Gitarrljuden direkt i denna kombination?

/ Mikke

Hur menar du med direkt?

Toneporten måste vara ansluten till datorn.

Postat

Kan man utnyttja gitarrljuden som pluggar ( typ guitarrig )? Jag har själv inte kollat in hur konceptet fungerar. Vet bara att det i princip är en Midi keyboard + inspelnings box + guitaramp simulator ( med software "Gearbox" ) i en burk.

Tyckte det var ett bra koncept eftersom han får allt i en burk så att säga.

/ Mikke

Postat

verkar inte vara en guitarrig liknande plugg.

den installerar ingen au-plugg i GB. men kan dock användas som inspelningskort med då olika stompboxar i inspelningsljudet - och då kanske i uppspelsljudet? hmm svårt att få info om.

http://line6.com/toneport/kb37.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.