salomonsson Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Hello! Jag sitter en del och programmerar trummor i cubase,Ez m,m (vilket e väldigt tidkrävande och pilligt) och funderar nu istället på att ta steget in i den digitala trummvärlden.Jag föredrar ju helt klart "riktiga" set och alltid tyckt att digitala set är för sjungande dansbandsbatterister 🙂 Jag e absoulut inte rik och funderar då på de absolut billigaste set:en...Och nu hittar jag DD-505 för 5000:- och SETDTXPLORER för 7000:-, jag vet att de förmodligen inte alls är så aptitliga för en trummis som e van vid det akustiska set:et. Min fråga är då...Om det finns nån motsvarande och kanske bättre serie av digitala set i SAMMA PRISKLASS (finns ingen anledning att tipsa om dyrare set) ! ? Eftersom jag ska använda ljuden från tex EZ så skiter jag fullständigt i den medföljande ljudmodulen! Tack på förhand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Vet inte om detta räcker för ditt behov, men men... Jag tänkte spontant Roland Octapad, men efter en snabbkoll på hemsidan verkar den vara utgången. Däremot fanns denna. Går säkert att koppla fotpedal till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Epon Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 Av dom du listat så är nog yamahas dtxplorer det bästa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.