Jump to content
Annons

Korta eller långa naglar på vänsterhanden?


Fras

Recommended Posts

Annons

Du ska bara ha långa naglar på plektrumhanden, annars blir det väldigt svårspelat och du riskerar att få nagelmärken i greppbrädan. Jag lirar mest gitarr med plektrum, men spelar även mycket fingerplock ock klassiskt, då ger välfilade långa naglar ett överlägset ljud. De behöver såklart inte vara toklånga som vissa artister har, men viss längd måste de ha för att få till rätt sound.

Vissa plockar utan naglar men det funkar inte alls för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har korta naglar på vänster. jättekorta filade. kliper aldrig några naglar.

på högerhanden är det låånga välfilade och välpolerade naglar.

Riktig ghey men aja skitsamma. har alltid snyggare naglar än tjejer 😛

Oj polerat dom har jag aldrig gjort 😉

Kör du även med olivolja och handsalva på dom? :rolleyes:

Ja visst har man fått många lustiga kommentarer genom åren, men det får man leva med. Filningen gör att de håller mycket bättre än om man bara klipper dom. Likväl så blir man förbannad om man ska spela in nåt och en nagel går av strax innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har korta naglar på vänster. jättekorta filade. kliper aldrig några naglar.

på högerhanden är det låånga välfilade och välpolerade naglar.

Riktig ghey men aja skitsamma. har alltid snyggare naglar än tjejer 😛

Oj polerat dom har jag aldrig gjort 🙂

Kör du även med olivolja och handsalva på dom? 😛

Ja visst har man fått många lustiga kommentarer genom åren, men det får man leva med. Filningen gör att de håller mycket bättre än om man bara klipper dom. Likväl så blir man förbannad om man ska spela in nåt och en nagel går av strax innan.

Hähä!

Hudkräm kör jag också! 😄

Folk tittar först konstigt på en och tilslut vågar nån fråga. Sen när de vet så blir de lite impade typ "oooh han spelar gitarr" 😄

Och en hel del tjejer har frågat mig hur jag gör för att hålla dem så hårda som de är! har stenhårda naglar! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina brukar alltid gå sönder 😛 På det ena eller det andra sättet. Det är skitstörande.

*kram*

Mina går bara sönder ibland när jag hackar nån grej till maten och råkar göra ett jack i nageln. av störande anledningar så rycker jag då bort den. annars är det lugnt.

Testa att äta mkt proteiner och att polara dem dessutom. Efter att man polerat dem brukar de alltid vara starkare. Iaf för mig. 😛

EDIT: Tog fel grejs att äta innan! 🙂

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...