Jump to content
Annons

Style (Arbetsnamn)


Exil

Recommended Posts

LÅTNAMN: Style (arbetsnamn)

GENRE: Pop/Hip hop (Beror på vad man gör med sången)

LÅTLÄNGD: 3:43

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 8.53 MB

STATUS: Låt i uvecklingsstadiet, söker sång/text

Låtlänk: http://www.speedyshare.com/856282349.html

Jag startade en tråd i avdelningen sammarbete precis. Jag tänkte att jag också kunde lägga upp låten här för att få kritik på mixen. Men jag söker alltså både text och sång. Nån blandning av sång/rap tror jag skulle passa bra. Och även någon som vill lägga elgitarr på sticket. Men ni kan läsa mer i länken jag bifogade.

Alltså fritt fram om någon vill fortsätta utveckla denna låt.

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bra tempo och sound.

Det här låter faktiskt mer som en bra grund för en hiphop-låt än en pop... skulle fungera med r'n'b också.

Jo jag har väl tänkt ltie mer hip hop men pop, så jag kan hålla med dig. Men jag tror den går lite för fort för att våga kalla det ren hip hop. Men som sagt det beror nog på vad man gör med sången.

Kul att du gillar soundet. Har använt Nexus flitigt i denna prodktion. Men såklart lite annat smått och gott också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. du har ju grym känsla för detaljer och helhetssound. Kan tycka att det hoppiga huvudljudet som ligger mycket breddat, det som är starkast i början, inte håller måttet riktigt. Precis i början när beatet kommer igång så låter det ljudet tunt och... hemmagjort. Diggar inte riktigt hur det hoppar nu heller. Basen kunde också få sig en vända för att friskas upp hettas till osv.

Men när det börjar dyka upp lite fler småsaker i soundet så är det nästan fullträff och känns nästan noll hemmagjort och istället radioredo. men cool känsla iaf och jag är överkritisk nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Snyggt. du har ju grym känsla för detaljer och helhetssound. Kan tycka att det hoppiga huvudljudet som ligger mycket breddat, det som är starkast i början, inte håller måttet riktigt. Precis i början när beatet kommer igång så låter det ljudet tunt och... hemmagjort. Diggar inte riktigt hur det hoppar nu heller. Basen kunde också få sig en vända för att friskas upp hettas till osv.

Men när det börjar dyka upp lite fler småsaker i soundet så är det nästan fullträff och känns nästan noll hemmagjort och istället radioredo. men cool känsla iaf och jag är överkritisk nu.

Glad jag blir att du verkar tycka låten ändå är okej. Sk försöka jobba på det du påpekar. Basen är alltid svår att få till proffsigt, men den ska absolut ses över.

Edit: Man stavar lätt fel en nyårsnatt 😉

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...