Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Mitt gamla Digital Orchestrator Pro börjar kännas hopplöst förlegat, och fungerar dessutom inte ihop med XP.

Då min dator kraschat tänkte jag ta nya tag och köpa ny dator samt uppgradera mig till Voyetras Record Producer Delux.

Någon som har sett/använt/hört talas om detta?

Jag vet att det finns 1000 andra alternativ, jag vet också att det är väldigt få som använder Voyetras program här. Men jag känner att jag helt enkelt inte orkar, och har inte tid till, att lära mig något nytt program.

En annan aspekt är den ekonomiska, jag kan uppgradera mig för 40$.

/Roffe

Redigerat av ®offe
Annons
Postat

Jag visste knappt att Voyetra fortfarande existerade - och hade inte hört talat om Record Producer Deluxe heller. Jag gjorde en liten sökning och fann att även det programmet är hopplöst förlegat. Bla så saknas stöd för VST eller DX-pluggar, det kan inte exportera Wav-filer och de inbyggda effekterna är mycket begränsade.

Om du skaffar en ny dator - se till att fixa ett modernt inspelningsprogram, tex något av instegsvarianterna till Cubase (som ger dig mångt mycket mer valuta för pengarna än RPD) eller varför inte en gratissequencer tex Kristal?

Om du mot förmodan ändå är intresserad av RPD - ladda ner demoexet först. Mitt råd är dock - håll dig borta från det 🙂

Postat

Aj då!

Precis det svar jag INTE ville ha.

Men självklart är jag tacksam för upplysningen.

Jo, jag är väl tvungen att checka demon innan jag cashar...

Har fingrat på Cubase några gånger, de hade extrapris i den lokala musikbutiken för typ 700 spänn för en tid sedan, men det känns så .... örrrk, jobbigt att börja med något nytt när man är van ett visst program.

Ciao

R

Postat

Hej. Jag körde också DOP när det begav sig. Fortfarande obesegrat när det gäller midieditering tycker jag. Tyvärr också det enda område där det fortfarande hänger med. Lägg ner. (Jag kontaktade Voyetra ang. stöd för VST etc, men dom tänker inte slåss med drakarna)

Postat

Jag har kört DOP sedan Plus versionen och har även Record Producer Deluxe. RPD är väl i princip samma program som DOPro fast med en bättre audio editor. Tyärr så är det rejält buggigt och som tidigare nämnts....hopplöst förlegat.

Om du behöver snabb support, vart går du då? Supportforum med alltid närvarande folk som kan programmet? Tror inte det.

Enda anledningen till att jag fortfarande har kvar skiten på min hårddisk är ett stort lager av halvfärdiga låtidéer osv. som så småningom skall konverteras så jag kan använda arren i mitt nya enkla men oerhört kompetenta inspelningsprogram Reaper. Ett program som, när man väl känner för att betala för det (30 dagars prova på, men utan nagscreens och fullt funktionellt hur länge som helst), kostar $40 (v1.00-1.99) för ej komersiellt bruk. Programmet har ett ypperligt supportforum och en suveränt lyhörd utvecklare i Justin Frankel (winamps skapare). Jag har provat, och äger, en massa olika program men det var inte förrän jag fann Reaper som jag kände att jag verkligen kunde släppa taget om RPD helt och hållet.

Jag håller dock till viss del med Wernborg när det gäller midiediteringen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.