Nybbe 84 Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 (redigerat) KluZ sa: Kör in sången på ett band o posta den så ska vi nog få ner något på papper...Och ackordförslag som sagt. Sen kan vi spela in den i både Am, Dm & Hm så får vi se vilket ni bölar mest till... Tyvärr så har jag inga band (som e tomma alltså) så jag spelar in sången på mp3-spelaren och skickar den via nätet. Går de bra ? 🙂 Redigerat 23 december 2006 av Nybbe 84
Smart Cat Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 bdatony sa: KluZ sa: Kör in sången på ett band o posta den så ska vi nog få ner något på papper...Och ackordförslag som sagt. Sen kan vi spela in den i både Am, Dm & Hm så får vi se vilket ni bölar mest till... Lova att säga vad det blev 😛 Så vi vet ALDRIG I LIVET!!!!
Smart Cat Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Nybbe 84 sa: KluZ sa: Kör in sången på ett band o posta den så ska vi nog få ner något på papper...Och ackordförslag som sagt. Sen kan vi spela in den i både Am, Dm & Hm så får vi se vilket ni bölar mest till... Tyvärr så har jag inga band (som e tomma alltså) så jag spelar in sången på mp3-spelaren och skickar den via nätet. Går de bra ? 😛 Nybbe! Jag har PM´at dig.
Gäst Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Nybbe 84 sa: De skulle inte sitta fel om de fanns ett program där man kan sjunga in sin text och som sedan omvandlar melodin till noter 😉 Melodyne heter det! 🙂
ynot Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 PBM sa: Laborera med sammansatta taktarter, femtakt är ovanligt i västvärlden men det svänger. ord 😉
Nybbe 84 Postat 25 december 2006 Trådstartare Postat 25 december 2006 DjRymd sa: Nybbe 84 sa: De skulle inte sitta fel om de fanns ett program där man kan sjunga in sin text och som sedan omvandlar melodin till noter 🙂 Melodyne heter det! 😎 Menar du att det finns ett sånt program 😉 Var får man tag på det ?
ynot Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 kolla hemsidan.meledyn..tror fitzpatrik har agenturen i sverige..kostar mellan 3000-5000 ungefär beroende på version. ynot
Nybbe 84 Postat 25 december 2006 Trådstartare Postat 25 december 2006 ynot sa: kolla hemsidan.meledyn..tror fitzpatrik har agenturen i sverige..kostar mellan 3000-5000 ungefär beroende på version.ynot hmm, det e lite väl mycket pengar för mig.
phobia Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 Kul tråd - gav bra vibbar. Hur gick det förresten med låten? - Nyfiken
Nexustwins Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 Berde det inte vara så enkelt att spela in & sedan editera filen i Melodyne Demo? Då ser man iallafall det i acord, relativt enkelt att översätta det då väll? 😕
Nybbe 84 Postat 2 januari 2007 Trådstartare Postat 2 januari 2007 phobia sa: Kul tråd - gav bra vibbar. Hur gick det förresten med låten? - Nyfiken Håller för närvarande på med att sjunga in sången. Sen får vi se hur det blir 😮 eller kanske snarare "höra" 😆
phobia Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Nybbe 84 sa: phobia sa: Kul tråd - gav bra vibbar. Hur gick det förresten med låten? - Nyfiken Håller för närvarande på med att sjunga in sången. Sen får vi se hur det blir 😄 eller kanske snarare "höra" 😛 Kul 🙂 Hur gick det? Berätta 🙂 - J
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.