Jump to content
Annons

ESI QUATA-FIRE 610 eller MOTU ULTRA LIGHT

Recommended Posts

nonackord (oregistrerad)
Postat

Hej

GÄr i valet och kvalet mellan tvÄ ljudkort

ESI Quata Fire ...ca 3.500:-

och

MOTU ultra light....ca 6.395:-

Àr det nÄgon som har erfarenhet av dessa kort och

VET om man fÄr valuta för den prisskillnaden?

Det Àr ju nÀstan tvÄ kort pÄ olika nivÄer.

Skulle vara mycket vÀrdefullt att fÄ era synpunkter om dessa kort

😏 Glad för alla kloka rĂ„d jag kan fĂ„

Nonackordet

Annons
Postat (redigerat)

Ifall du har pengarna sĂ„ lĂ€r MOTU vara det bĂ€ttre kortet. Dessutom kan man vĂ€l hitta det lite billigare Ă€n 6395:-. Kolla till exempel macoteket.se, en Google sökning visade att de har haft kortet för 5595:- i nĂ„got skede (kom inte sjĂ€lv in pĂ„ siten nu, sĂ„ kan inte verifiera) *EDIT* Kom nu in pĂ„ sajten och kunde konstatera att priset var exkl. moms 🙂 I Finland fĂ„r man kortet för motsvarande ca 5500kr, sĂ„ kanske det finns nĂ„got stĂ€lle i Sverige som sĂ€ljer dessa lite billigare ocksĂ„. *EDIT*

Jag har sjÀlv ett Quatafire, och det Àr ok men inget speciellt. Quatafire har lÀnge varit en död produkt vad betrÀffar utveckling av drivers etc., MOTU torde vara bÀttre i det avseendet. I och för sig, ifall kortet fungerar perfekt sÄ behöver man inte bry sig men om det blir problem... Jag vet inte heller ifall nÄgra Vista drivers Àr pÄ kommande för ESI:n. LjudmÀssigt tror jag ocksÄ att MOTU drar det vassaste strÄet, Àven om ESI:n inte lÄter dÄligt pÄ nÄgot sÀtt.

Av dessa tvÄ skulle jag nog sÀtta pengarna pÄ MOTU. Ifall du vill ha nÄgot billigare finns det ju sedan ocksÄ andra alternativ förutom Quatafire.

Redigerat av Perret
nonackord (oregistrerad)
Postat

Hej och tack för svaret Perret

Jag följde ditt rÄd: Det blev ett MOTU ultra lite fick ett bra pris.

Verkar vara ett mkt vÀlbyggt kort!! Ser ut att vara gediget ---hoppas det lÄter lika bra som det ser ut.

Nu gÀller det bara att lÀra sig utnyttja kortet ordenligt.

Det Àr ju egentligen det allra viktigaste. Det kvittar ju hur bra kort man har OM maskinisten Àr kass

SÄ det blir att öva under julnÀtterna.

God Jul pÄ er!!!!!!!!!!!!

Nonackordet

nonackord (oregistrerad)
Postat

Hej

Jag Äterkommer med referat snarast nÀr julfriden lÀgrat sig och datanÀtterna blir lÄnga och njutbara.

Just nu Àr det mest skurhink, julgransglitter som gÀller för en tvÄbarnsfar.............

det Àr kul det ocksÄ men pÄ ett annat sÀtt.

Men snart.......kommer det lugnare dagar (nĂ€tter) dĂ„ julfriden sĂ€nker sig över dator och ljudkort DÅ.....kommer referatet.

HA DET BRA ALLA

och

GOD JUL PÅ ER !!!!!!!!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.