nonackord (oregistrerad) Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Hej GĂ„r i valet och kvalet mellan tvĂ„ ljudkort ESI Quata Fire ...ca 3.500:- och MOTU ultra light....ca 6.395:- Ă€r det nĂ„gon som har erfarenhet av dessa kort och VET om man fĂ„r valuta för den prisskillnaden? Det Ă€r ju nĂ€stan tvĂ„ kort pĂ„ olika nivĂ„er. Skulle vara mycket vĂ€rdefullt att fĂ„ era synpunkter om dessa kort đ Glad för alla kloka rĂ„d jag kan fĂ„ Nonackordet
Perret Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 (redigerat) Ifall du har pengarna sĂ„ lĂ€r MOTU vara det bĂ€ttre kortet. Dessutom kan man vĂ€l hitta det lite billigare Ă€n 6395:-. Kolla till exempel macoteket.se, en Google sökning visade att de har haft kortet för 5595:- i nĂ„got skede (kom inte sjĂ€lv in pĂ„ siten nu, sĂ„ kan inte verifiera) *EDIT* Kom nu in pĂ„ sajten och kunde konstatera att priset var exkl. moms đ I Finland fĂ„r man kortet för motsvarande ca 5500kr, sĂ„ kanske det finns nĂ„got stĂ€lle i Sverige som sĂ€ljer dessa lite billigare ocksĂ„. *EDIT* Jag har sjĂ€lv ett Quatafire, och det Ă€r ok men inget speciellt. Quatafire har lĂ€nge varit en död produkt vad betrĂ€ffar utveckling av drivers etc., MOTU torde vara bĂ€ttre i det avseendet. I och för sig, ifall kortet fungerar perfekt sĂ„ behöver man inte bry sig men om det blir problem... Jag vet inte heller ifall nĂ„gra Vista drivers Ă€r pĂ„ kommande för ESI:n. LjudmĂ€ssigt tror jag ocksĂ„ att MOTU drar det vassaste strĂ„et, Ă€ven om ESI:n inte lĂ„ter dĂ„ligt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Av dessa tvĂ„ skulle jag nog sĂ€tta pengarna pĂ„ MOTU. Ifall du vill ha nĂ„got billigare finns det ju sedan ocksĂ„ andra alternativ förutom Quatafire. Redigerat 21 december 2006 av Perret
nonackord (oregistrerad) Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Hej och tack för svaret Perret Jag följde ditt rÄd: Det blev ett MOTU ultra lite fick ett bra pris. Verkar vara ett mkt vÀlbyggt kort!! Ser ut att vara gediget ---hoppas det lÄter lika bra som det ser ut. Nu gÀller det bara att lÀra sig utnyttja kortet ordenligt. Det Àr ju egentligen det allra viktigaste. Det kvittar ju hur bra kort man har OM maskinisten Àr kass SÄ det blir att öva under julnÀtterna. God Jul pÄ er!!!!!!!!!!!! Nonackordet
Perret Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Grattis till anskaffningen đ Hoppas att kortet fungerar bra, och dela gĂ€rna med dig av erfarenheterna. God jul !
Light Head Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Nu har du ju haft kortet ett tag,,, Hur bra Àr det??? (Ivrig? Jag? NÀ....)
nonackord (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Hej Jag Äterkommer med referat snarast nÀr julfriden lÀgrat sig och datanÀtterna blir lÄnga och njutbara. Just nu Àr det mest skurhink, julgransglitter som gÀller för en tvÄbarnsfar............. det Àr kul det ocksÄ men pÄ ett annat sÀtt. Men snart.......kommer det lugnare dagar (nÀtter) dÄ julfriden sÀnker sig över dator och ljudkort Dà .....kommer referatet. HA DET BRA ALLA och GOD JUL Pà ER !!!!!!!!!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.