BONGOBOB (oregistrerad) Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Någon här som kör med 8050 och är nöjd eller kanske missnöjd? Har ni känt behov av subb eller räcker det med dessa monitorer? Magnus
KillwithSkill Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag kör på 8030 och till dom har jag en sub. När jag köpte dom så hade dom alla 4 modellerna och det var ingen skillnad mellan modellerna mer än att det var mer botten i dom större (naturligtvis). Och dom som du är ute efter spelar hela vägen ner helt problemfritt. Måste säga att det är ett j*vla drag i dom. 110dB (akta öronen) Den här serien låter riktig riktigt bra. Kan bli liiiite uttröttande för örat runt 2-3khz vid många timmar, annars så låter dom snyggt. Sen kan du ju alltid köpa till sub senare. Och då vill jag lova att det spelar med fet kropp.
BONGOBOB (oregistrerad) Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Tack för svaret Jämförde du 8030 + sub med 8050 utan sub? Det kanske inte blir så stor skillnad i ljudet, bara i priset : )
HiFi (oregistrerad) Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Jag gillar nya Genelec serien bättre än den gamla. 8050 är en kapabel monitor. Har jobbat länge med Genenlec och trivs bra med dom. Men för mindre pengar finns det bättre högtalare. 🙂 Vänligen A Eriksson
MikkeÖland Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Jag kör 8050 och är grymt nöjd med dom. Det är mkt bra högtalare, man behöver inte fundera på den frågan. Sen finns det säkert smakskillnader. Dock ska man erkänna att har man Genelec 8050 så har man ett par mkt bra högtalare. / Mikke
BONGOBOB (oregistrerad) Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Men för mindre pengar finns det bättre högtalare. 😄 Bättre o Billigare!! Vilka tänker du på då?
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Och dom som du är ute efter spelar hela vägen ner helt problemfritt. Nja, nästan. 38 Hz - 20 kHz (± 2 dB) Men visst är det bra värden.
HiFi (oregistrerad) Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 (redigerat) Bättre o Billigare!! Vilka tänker du på då? Ino Audio PI 60. Även PI P är helt otroliga. Men dessa är passiva, så det blir till att investera i ett slutsteg eller lämplig integrerad förstärkare också. Vänligen Anders Eriksson Redigerat 21 december 2006 av HiFi
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.