Jump to content
Annons

Event ETALP5


DexiL (oregistrerad)

Recommended Posts

DexiL (oregistrerad)

Hallo. Är på jakt efter ett par trevliga studiomonitorer och hittade dessa: EVENT ETALP5 på musikbörsen.

Är det någon som har testat dessa och har någon åsikt om dem, eller finns det vettigare monitorer för de pengarna? Budgeten ligger upp till max 5,000 kr men billigare är välkommet.

Och snälla, jag skriver detta för att få svar på frågorna, inte för att få tillbaka "Använd sök". Det har jag redan gjort.

Redigerat av DexiL
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HiFi (oregistrerad)

Just den serien har jag inte lyssnat på men jag gillar Event.

Ur prismässig synvinkel är dom bra.

Jag skulle satsa på don största modell du anser dig ha råd med.

De billigare modellerna tenderar att bli basfattiga och det blir klurigt att mixa.

Vänligen

AE

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft mina i ca två månader. Tydligt mellan och högregister, sämre bas dock (/liten baskon) men man kan ju ha en subbas. Jag är väldigt nöjd annars. Tror att de skulle testa dessa i studionuimret som är ute nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, de är med i monitortestet i nya numret. Jag upplevde dem som bas- och diskantfattiga men med ett tydligt mellanregister. Behagliga att lyssna på och billiga. Skulle jag köpa ett par så skulle det dock vara som komplement till ett par andra monitorer.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

DexiL (oregistrerad)

Åkte in på musikbörsen och testade dem, men vart lite besviken på de högtalarna. Lyssnade igenom deras sortiment och fastnade för Fostex PM-2. Dock så var den lite för kraftig i mellanregistret, men bra botten och tydligt ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...