Jump to content
Annons

En hårdrocksdemo


TobbeE

Recommended Posts

Annons

Kul med lite hårdrock här. Lyssnade på Yours to blame. Välspelat och snygg ljudbild. Bra drag också, men det är inte riktigt min typ av hårdrock. Just den låten var lite väl tam för min smak, men jag tror nog det finns en hel del folk som kommer gilla det.

Får önska dem lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Ok, undrade lite. Var ju inte så mycket info runtikring så att säga och jag hittade ingen Tobbe i bandet. Det var därför jag undrade.

Lyssnade lite snabbt. Tycker sången inte når fram/är tillräckligt hög. Välspelat annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Dagon att musiken känns lite tam?.. det kanske kan ha att göra med att midrange/diskant är lite underrepresenterade i mixen.. sången har inte heller det klippet som man kunde förvänta sig, den ligger lite långt in i ljudbilden och har inte den aggressiviteten den skulle behövt ( mixrelaterat till ovanstående fundering om EQ kanske )

Bra driv i låten annars ( Yours to blame ) jag hör både maiden-riffande gitarrer och Metallica ( sången ) i det här...

Jag gillar...men kommer gilla ännu mer om lite småfix görs.

Edit: en ögonoperation och en ursäkt senare är vi åter med i matchen

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på Roadkill också. Den gillar jag bättre. Sångaren gör en mer imponerande insats än på första låten. Lite James Hetfield över sången, men inte plagiat heller. Snyggt.

Gitarr och trummor är kanske inte perfekt Eq:ade, men jag skulle inte göra det hälften så bra själv så....

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist (oregistrerad)

"...i stil med Iron Maiden"

Inte ens nästan! Att koppa detta till Maiden är som att säga att Ånkel Kånkel är musik i stil med Elvis. Där Iron Maiden var (och är för den delen) en huvudakt inom New Wawe of Brittish Heavy-Metal låter detta som allt för utslätad, familjevänlig modern hårdrock med jameshetfieldifierad sång. När jag kom till balladen blev det totalt outhärdligt. Ledsen, men det är botten. Ni kan visserligen spela väl men inte skriva låtar och lever tillsynes på all för mycket "lånat" material. Fast å andra sidan kommer troligt amerikanska butikskedjor att gilla det.

Redigerat av Brist
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...