Jump to content
Annons

Behringer BCF2000


trancer

Recommended Posts

TJo!

Har haft en Behringer BCF2000 nu i typ 1.5 år utan att kunna använt den, jag tröttnade på att jag aldrig fick igång den.. men nu har jag fått igång den sisådär och har lite funderingar:

1) När jag höjer tex voymen på spår 1, så justeras regeln tillbaka när jag släpper den? dvs den går tillbaka till 0.. den låser inte där jag vill ha den

2) hur switchar jag från midi 1-8 -> 9-15 ?

3) Kan du denna maskin? adda mig på msn perrra@linux.se och förklara gärna för mig hur i helskotta det går till 😉

Jag använder Cubase SX

Mvh

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har haft en Behringer BCF2000 nu i typ 1.5 år utan att kunna använt den,

3) Kan du denna maskin? adda mig på msn perrra@linux.se  och förklara gärna för mig hur i helskotta det går till 😕

Eftersom du har den mailadress som du har, har du testat att använda den i Linux? 😄

Jag vet att Ardour har stöd för den, men har du testat? Jag har funderat på att införskaffa en BCF 2000, men jag skulle gärna vilja ha några fler usability-tester än från en fransk trummis. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft en Behringer BCF2000 nu i typ 1.5 år utan att kunna använt den,

3) Kan du denna maskin? adda mig på msn perrra@linux.se   och förklara gärna för mig hur i helskotta det går till 😆

Eftersom du har den mailadress som du har, har du testat att använda den i Linux? 😛

Jag vet att Ardour har stöd för den, men har du testat? Jag har funderat på att införskaffa en BCF 2000, men jag skulle gärna vilja ha några fler usability-tester än från en fransk trummis. 😄

Jag kör inte linux i studion, kör bara linux som servrar heh

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad startar du upp den i för läge?

Vilket då borde vara MCC (Mackie Control Cubase)... 😕 (Håll ner knapp nummer två och slå på spänningen igen.)

Hittar inte filerna just nu men det finns några datorer att leta på.... Hör av mig igen när jag hittar mina filer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...