Jump to content
Annons

Funkar cubase med rekomenderad prestanda?


DismalPast

Recommended Posts

Nu har jag bestämt mig för att köpa cubase system 4 (eller rättare sagt så ska tomten köpa det). Jag har en laptop på 1.,5 ghz med 512 mb RAM, och det är ju precis det som rekomenderas på steinbergs hemsida. Kommer det att funka utmärkt med detta eller kommer det att lagga sönder totalt om man försöker ha fler än två spår?

vore riktigt nice om det funkar utmärkt för nu är jag riktigt sugen på att spela in hits och sälja till alla världens artister så att jag kan bli rik och köpa en bit av månen på vilken jag ska spendera livets sista år som ninja. 😄 japp, ninja var det ja

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din dator kommer tyvärr inte att fungera på månen. Får lågt atomsfäriskt tryck för att hårddisken ska fungera… Dålig lyssning på månen dessutom…

Har kört SX3 på en PIII 600 MHz med 384 Mb RAM och mixade ihop ca 20 spår med lite EQ och kompressor här och där. Räkna dock inte med att kunna köra te x Ivory och dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig lyssning på månen dessutom…

Mmm... har hört att det inte är särskilt bra akustik på månen. Tror faktiskt inte det är någon alls. 😄

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det fungerar bra. Helt klart.

Men du tvingas nog skippa de tunga mjukvarusyntar och jobba med färre antal audiospår.

Så hur stora projekt behöver du? Berätta "hur mycket" du vill ha ut, antal inspelade spår och pålägg/effekt- och instrumentplugins osv. så säger vi om din dator klarar allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade tänkt spela in låtar, två gitarrer en bas och sen trummaskin/mjukvara + eventuell sång. Vad gäller effekter och plug-ins vet jag inte då jag inte kan ett jota om det, men några effekter får man väl räkna med.

Det är väl det jag kan göra eftersom jag inte äger några synthar men i framtiden skulle det vara kul att sätta ihop massa techno och hip-hop skräp, men då har jag förmodligen köpt ny dator iallafall.

tack för hjälpen! 😕 ninjah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...