MickeMoose Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 hejhej, kan man gå kurs i arrangering /komposition är det gratis att plugga de ja e 19 år helst i stockholm typ 1/2 ggr i veckan, resten hemma vad krävs? vilka ämnen måste man vara G i? länka gärna, kom med tips!
Smart Cat Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Hej Mr Moosee! Jag tror att Musikhögskolan har en utbildnings som heter Arrangering & komposition. Jag gick den fast i Piteå så jag vet inte vad som skiljer eller hur lika de är MEN den i Piteå var på 2 år, heltid och du bör ha ganska bra koll på musikteori + en massa andra ämne innan du kommer in. Hos oss var det dels arrangeringsuppgifter (skriv om detta pianostycke för full orkester), dels kompositionsuppgifter och så var det även en lite intervju. De tar inte in så många, vi var 4 stycken i min klass.
Limpo Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Du kan ju kolla in Kulturama, de har en massa kvällskurer... www.kulturama.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.