Jump to content
Annons

Digital systemkamera


Epon

Recommended Posts

Är lite inne på att skaffa en digital systemkamera. Har väl inte så stor koll på vad som är bra och inte bra, men är inte helt vilsen bland kameror ändå. Har just nu en Sony DSC-W7 som är snart ett år gammal, men jag känner att jag behöver något bättre 😄

Har kikat runt en del och hade väl inte direkt tänkt köpa en för 25,000kr med ett halvmeters-objektiv 🙂

Den ska väl mest användas för fritidsfotografering utan något speciellt syfte mer än att få riktigt bra bilder. Har kikat lite på typ Canon EOS400 med ett 18-55 objektiv, som verkar vara någon sorts mellanklass. Det gick på runt 8,900kr..

Såg också en Fujifilm S6500 med ett 28-300 objektiv (tror jag), men som ej var utbytbard. Den gick på ca 4,500kr.

Någon som har något vettigt att säga? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Köp en kamera med inbyggd stabilisator, alltså så att stabilisatorn inte finns i objektivet, utan i kameran. Då kan du köpa billigare objektiv från använda marknaden. Ett flertal kameror kan använda äldre Canon- och Minolta-objektiv.

Själv skulla jag satsa på Panasonics FZ-50, men det är ju inte en riktig systemkamera förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...