Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena.

Sitter nu och har storslagna planer på att snärta till det i "studion för den lille musikern".

Sitter nu med PB 12´ M-Audio 410 FW och ett par AKG 240S-lurar och Logic Pro 7.

Har kollat in Motu 8pre och Genelec:s 8020A-monitorer.

Fast, finns det någon billigare lösning på "problemet"? Och isåfall kom gärna med förslag. Dom prylarna jag kollade på, skulle kosta ca 10 500 (thomann)... Eller 12 500 (emusic)... eller ca 14 000 (ute i butik)

Det jag verkligen behöver är;

*Nån form av sjyssta små monitorer.

*Ett ljudkort med 8 ingångar (48v phantom).

Jag lirar akustisk (mest stråk-) musik i olika former och sättningar.

Höpp/

Magnus

Redigerat av Umemagnus
Annons
Postat

Måste det vara 8 preamps på kortet då? Jag vet inte riktigt varfö (ännu) men jag blev inte sådär jätteupphetsad av 8pre faktiskt...

Postat
Måste det vara 8 preamps på kortet då? Jag vet inte riktigt varfö (ännu) men jag blev inte sådär jätteupphetsad av 8pre faktiskt...

Nja, det är väl för att ha det hela någorlunda mobilt... glömde säga det... Det ska även vara hyfsat lätt att dra med sig och dom flesta mickar jag har, behöver 48v, så för att minska kringutrustningen...

Vad är det med 8pre som gör dig "skeptisk"?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.