Jump to content
Annons

Tjappalappa


Elvispen

Recommended Posts

Tjappa, nu när man äntligen skaffat en myspace (www.myspace.com/elisforsgard) att lägga upp låtar på så tänkte jag att man skulle kanske presentera sig lite. Jag heter alltså Elis och är 17år och bor i Huddinge utanför stockholm, har spelat gitarr i några år och började för kankse 1 år sedan att spela in. Nu sitter jag på en gasnka liten hemstudio som växer lite då och då med olika saker. Jag spelar mest akustisk gitarr men färsäker mig även på lite piano och sång med blandat resultat.

Skulle vara trevligt om ni ville lyssna på mina 2 låtar som ligger uppe på myspace och kommentera (framförallt "Without wings" då den är ett skolprojekt) så att man kan få reda på vad man kunde göra bättre.

Hade grymt

/ Elis 'Elvispen' Forsgård

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjappa, Elis.

Sitter och lyssnar på Without Wings. Guran och sången låter väl helt ok, och det är väldigt fint när du körar med tjejen... men det känns som pianoljudet måste göras något åt. Lite mer dynamik, det låter liksom väldigt "hårt" så det skär lite i öronen. Är det samplingar? Jag tycker att arret annars är bra och jag tror det kan bli en kanonlåt. 😄

Huddinge, trevligt. Jag bor i Farsta. 🙂 Välkommen till forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har också tänkt på det med pianot faktiskt, bara aldrig gjort nått åt det. Nej det är ett linat keyboard (har inga midikablar). ska nog sätt mig ner lite med en EQ och se vad som kan göras åt detta. Tack så mycket för ditt svar

/Elis

EDIT: Stavning

Redigerat av Elvispen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det visst! ::rolleyes:

Hur gör man det? Jag kör cubase..

Där ser man. 😮

Själv hör jag till minioriteten här på forumet eftersom jag kör Renoise. Kan med andra ord inte Cubase. Sorry!

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det visst! :🙂

Hur gör man det? Jag kör cubase..

Tryck på play, ha W intryckt på masterregeln och justera regeln på kanalen medans det spelar. Sen när du spelar upp med R intryckt så justeras volymen likadant varje gång. Du kan även rita in den, finns en kurva man kan klicka fram under spåret.

Annars sök på automation i manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...