Jump to content
Annons

Kommersiellt eller....?


lonewind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Inget än...

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Singer/songwriter

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STATUS: Bara en liten idé

Jag brukar väl kanske inte söka efter kommersiella hookar. Och har väl kanske inte heller någon större koll på vad som är en.

Men jag kom på en lite ide och var tvungen spela in den så att jag kan kolla vad ni experter här tror.

Är det här en bra kommersiell idé?

Sing.mp3

EDIT!!!!

Här kommer en lite längre version

Sing.mp3

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tycker det låter riktigt bra och du sjunger väldigt bra ...men om det är kommersiellt i denna värld av Idol och barnpop vet jag inte...mina två tioåringar skulle inte gå iväg på detta men det är mer ett gott betyg tycker jag 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det låter riktigt bra och du sjunger väldigt bra ...men om det är kommersiellt i denna värld av Idol och barnpop vet jag inte...mina två tioåringar skulle inte gå iväg på detta men det är mer ett gott betyg tycker jag 😉😎

Tack tack...

Ja, vad ska man egentligen göra för att tjäna en slant i dessa dagar. Jobba antar jag ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..

Vilket komersiellt betyder tror jag..

Även profsigt ljud o sång..

Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen..

Väldigt bra sång ..

Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell (vuxna o erfarna med lite stake i) rock..

keep o n keeping

t

Link to comment
Dela på andra sajter

I början lät det precis som en av de bästa låtarna jag vet 🙁

Vad är det för rolig stämmning? DADAAd ?

Ja, det skulle kanske vara en bra stämning till den här låten men faktum är att spelar på en helt vanligt E stämning... Men tack för tipset. Måste provas

Link to comment
Dela på andra sajter

I början lät det precis som en av de bästa låtarna jag vet 🙁

Vad är det för rolig stämmning? DADAAd ?

Ja, det skulle kanske vara en bra stämning till den här låten men faktum är att spelar på en helt vanligt E stämning... Men tack för tipset. Måste provas

åh tusan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..

Vilket komersiellt betyder tror jag..

Även profsigt ljud o sång..

Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen..

Väldigt bra sång ..

Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell  (vuxna o erfarna med lite stake i) rock..

keep o n keeping

t

Det är ju fina fisken...

Då är det bara att ta reda var de fina folk som vill köpa finns. De får gärna vara många. Asien kanske ;-)

Vad är det där "ege" som du tycker saknas i reffen?

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..

Vilket komersiellt betyder tror jag..

Även profsigt ljud o sång..

Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen..

Väldigt bra sång ..

Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell  (vuxna o erfarna med lite stake i) rock..

keep o n keeping

t

Det är ju fina fisken...

Då är det bara att ta reda var de fina folk som vill köpa finns. De får gärna vara många. Asien kanske ;-)

Vad är det där "ege" som du tycker saknas i reffen?

kanske lite stämsång lite gittar(svagt distat) det faller lite runt 1 min. lite maffigare där liksom.

kan vara ett nytt ord detta 🙁 EGE...

Link to comment
Dela på andra sajter

Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..

Vilket komersiellt betyder tror jag..

Även profsigt ljud o sång..

Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen..

Väldigt bra sång ..

Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell  (vuxna o erfarna med lite stake i) rock..

keep o n keeping

t

Det är ju fina fisken...

Då är det bara att ta reda var de fina folk som vill köpa finns. De får gärna vara många. Asien kanske ;-)

Vad är det där "ege" som du tycker saknas i reffen?

kanske lite stämsång lite gittar(svagt distat) det faller lite runt 1 min. lite maffigare där liksom.

kan vara ett nytt ord detta 🙁 EGE...

Stämsång ska det absolut bli...

Det ska på en hel massa saker... Det här är ju bara mitt ihop-pill för att testa iden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt småputtrande känsla. Håller med ynot om Gabriel-facket. Med stänk av Simple Minds också. In med lite små överraskningar nu när det är så mycket luft i arret som tex. en slideåkning på gitarren, små körfigurer etc.

Bra jobbat!!

// Steffo

Härligt härligt....

Precis sådana saker som ska pucklas in i den här låten...

Bara för att det ska hållas intressant medan man matar tema en million gånger...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Ensamma vinden,,

Skönt beat i denna! Bra sång.Det enda jag stör mig på är att sången som svarar bör ned lite i volym.Tror att det blir lite snyggare om den är lite mindre diffus - den tar över lite nu,samt kör lite mer reverb/delay på det partiet..Kanske lite mer tryck i basen,men det beror ju på lyssningen så fäst inte så mycket avseende vi det..Väntar spänt på resten av låten,gillade detta!

Tål att lysssnas på många gånger!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Ensamma vinden,,

Skönt beat i denna! Bra sång.Det enda jag stör mig på är att sången som svarar bör ned lite i volym.Tror att det blir lite snyggare om den är lite mindre diffus - den tar över lite nu,samt kör lite mer reverb/delay på det partiet..Kanske lite mer tryck i basen,men det beror ju på lyssningen så fäst inte så mycket avseende vi det..Väntar spänt på resten av låten,gillade detta!

Tål att lysssnas på många gånger!

Mvh

Harmonica mike

Oroa sig inte... detta är bara en snabbinspelning. Allt ska göras om och göras rätt...

Men det verkar som expertpanelen här säger att det är klart för start på denna. Så det är väl bara att börja jobba.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Huj riktigt bra sång må jag säga...

Bra melodi och rätt catchy. Kommersiellt vet i tusan men den har ju potential låtmässigt tycker jag nog.

Men allt har ju sin publik bara man hittar dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huj riktigt bra sång må jag säga...

Bra melodi och rätt catchy. Kommersiellt vet i tusan men den har ju potential låtmässigt tycker jag nog.

Men allt har ju sin publik bara man hittar dit.

Kanske måste omvärdera min verklighet om vad som är kommers nuförtiden...

Tur iaf att det verkar vara en ok låtidé. Ska nog jobba mer på den här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare ensamma vinden.

Måste kolla om du gjort några förändringar i denna..Jag tycker fortfarande att sången som svarar leaden är lite hög..Men shit vilken skön låt!

Introt är helt underbart.Jag hade nog lagt in mer trum driv..Typ vid 1.07 för att följas av ett stick av nåt slag - innan det återgår till versen..Ser med spänning fram emot slutresultatet..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...