Jump to content
Annons

maxichillad groove


rankey (oregistrerad)

Recommended Posts

rankey (oregistrerad)

LÅTNAMN: Floating

ARTIST/GRUPP: Clearspeaks

GENRE: down-tempo, ambient

LÅTLÄNGD: 4.11

KOMPOSITÖR: cleaspeaks

PRODUCENT: clearspeaks

EV. MEDVERKANDE: just me

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.7 mb

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: klicka för att tanka

Tja!

Har en låt här hängandes, tänkte att jag får väl dela med er också ifall nån chilloutare (eller metallare med smyg-chillout gener) är intresserad. 😆

All kritik är välkommen! (men lär inte ändra nåt i låten förutom kanske mix när albumet e klart och om den ska med dit alls). 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Helt klart ett skönt utgångsläge..gillade soundet i det här. bara en vemodig och raspig sångare som saknas

Några reflektioner dock:

Mixen är aningen ojämn i volym överlag, men låten funkar så det får väl ses som ett mindre problem..

Efter introt förväntade jag mig också ett bas o trumpaket som puffade och pyste med mer bett och energi..hmmm..omvandlat i klarspråk: mer kompression /limiter.. kanske lite svag dist..kanske lo-fi filtrering.. nu låter det alldeles för snällt om dessa element

Introt lovar ödesmättat vemod..sen kommer ett tekniskt okomplicerat och lallande gäng från frälsningsarmén in o pajar alltihop med ett oengagerat trum och baskomp..typ.. 😎

..enligt min smak, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Barberaren: Tackar! Trevligt att du diggar lunkande takten 😛

Lundin: Tack för kommentaren, förstår lite vad du är inne på. 😎 Fast jag var helt inspirerad av soundet på nya William Orbit skivan, och tycker själv att jag lyckades åstadkomma feelingen jag ville ha iallafall, med laidback, simpla klassiska melodier. Var inte tänkt som nåt energipaket utan nåt man kan ha på i bakgrunden o softa till bara. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, så du väljer att sätta dig emot Lundin-juryn's beslut?

Bered dig på sju års olycka 😮

Ok..so be it.. men du har en hel del resonanta ljud som petar oskönt på trumhinnan som du kanske ska titta på med EQ-kniven..

Jag tror dessutom inte att du förlorar något av chillfaktorn om du skitar ner trummorna en aning så de smälter ihop med den övrigt filterresonanta ljudbilden..vilken f:ö tilltalar mitt undermedvetna smakcentra som en Werther's original...

Kör hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...