jivegard Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 LÅTNAMN: Vem Är Jag ARTIST/GRUPP: Lucy GENRE: Pop/Rock KOMPOSITÖR: Johan Jivegård (Text & Musik) PRODUCENT: Johan Jivegård EV. MEDVERKANDE: Lucy INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Här har ni Lucys andra spår på första demomaxin. Eftersom vi tycker att våra tre spår på skivan skiljer sig ganska mycket från varandra tycker vi att det vore väldigt intressant att höra era synpunkter även på denna låt. Så, ös kritik åt höger å vänster.... Taack!! /Johan
91:an Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Tycker detta låter mycket bra, arret känns rätt och sången kraftfull. Dock känns uttalet lite otydligt ibland, lite slappt. Med dom sångresurserna vore det lätt att fixa till mer attityd i textuttalet. Bra jobbat!
jivegard Posted November 14, 2006 Author Posted November 14, 2006 Bra synpunkt med texten. Något att jobba med... Har ni fler synpunkter? /Johan
andynista Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 Snyggt och bra producerat. Framför allt gitarrerna är ju superba! Sången helt okej, mest i refrängerna där du tar i. Annars riskerar det att bli lite Patrik Isaksson, vilket ska tas som en komplimang om du gillar honom - annars som en varning! 😳
jivegard Posted November 21, 2006 Author Posted November 21, 2006 Hehe... det tycks råda delade meningar om när min sång låter bra. Vissa säger de lägre tonerna, när jag sjunger med mer basighet och andra när jag trycker på i refrängerna. Smaken e la som baken, I guess. Isaksson alltså? Tja, det är iaf bättre än Björn Rosenström. :-) Kul att ni gillar produktionen. Vi är själva nöjda med soundet i den här låten. Mer än i demons två andra låtar. Har ni mer synpunkter? /Johan
Latency Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Mycket bra låt! Kanon röst i versen, inte lika bra i refrängen även om den sätter sig som en smäck. I versen blir rösten lite luddig och lite nasal. I övrigt ligger den i ljudbilden hos mig. Ack gitarren är nästan lite för tajt i början. Inte sagt att det är dåligt på något sätt. Fast en undran smyger sig in. Är det en sampling eller ej? Och det är ok om det är det, inte så jag menar... Oj va fel det blev. Ja, ja.. Tycker ändå det är en bra och väl producerad låt. Tack för att jag fick lyssna.
jivegard Posted November 26, 2006 Author Posted November 26, 2006 Hehe, Latency! Kul att du tycker att acken nästan är för tajt. Nej, vi har inte använt en enda sampling i inspelningen. Däremot har vår ackegurist en känslig shuffle-handled. :-) Roligt att du diggar låten! J
Concubine Posted November 26, 2006 Posted November 26, 2006 inledningen , alltså sången (inte gitarren och basen...riktigt koolt) skulle få mig att byta kanal...i mitt tycke är rösten för klar, för ren och nästan "barnslig" och gör sig inte alls med den super koola känslan som musiken håller på att byga upp...men sen när den kommer igång blir den riktigt skön...rösten alltså.... förstå mig rätt...det är inget fel på sången (ton mässigt) den framkommer bara som väldigt messig i början och beviserligen är inte det om man ser på resten av låten blev också väldigt glad av en låt skriven på svenska...verkligen anorlunda här inne...lustigt nog. annrs mycket bra mixade och verkligen en "proffsigt" ljud över det hela.
jivegard Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 Har själv inte varit riktigt hundra nöjd med början av verserna heller... Kanske blir det lite småändringar i melodin för att få mer kraftfullhet, som matchar kompet. Gott att du gillar produktionen! Har dock funderat på att låta någon annan mixa nästa inspelning, för att få in ett par fräscha öron och även lite bättre kunnande å prylar.
VacUm Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Bra sound! I verserna tycker jag sången dels har en jobbig stereoeffekt och dels finns det en grymt störig låg resonans på sångspåret som slår igenom i början på verserna (har ni kört nån sorts kvasistereoeffekt på sången eller är det nåt reverb som jag stör mig på? kan inte riktigt avgöra. i refrängerna märks det inte av alls). Ligger trummorna som MIDI? Skulle va skönt mer lite mer nerstämda både bastrumma och virvel. Fast det är väl en smaksak. Dom känns lite små i förhållande till allt det andra fläskiga. Grymt bra gitarrljud överlag. Elgitarrerna i synnerhet! Hur spelade ni in dom? Jag skulle iofs ha EQ:at ner diskanten på reverbet precis i början när ackegurorna ligger ensamma. Bra reverb annars i låten, men just där sticker svansen ut på ett dåligt (läs 80-taligt) sätt..
saibot Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Jättebra låt! Supersnygga gitarrer och bra produktion! Det här skulle jag köpa! MEN jag gillar inte sången i början. Den känns så amatörmässig tycker jag, vilket förvånar eftersom sången fr o m första refrängen är suverän! Jag skulle ha gjort om första vers-sången. Vers 2 är dock bra. Vet inte varför. Men nu låter jag grinig. Det här är bra, jättebra! //Saibot
Recommended Posts