Jump to content
Annons

Togges Blues


Wernborg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Togges Blues

GRUPP: Nose Cream

GENRE: Jazzfunk

LÅTLÄNGD: 3,32

KOMPOSITÖR: Togge

PRODUCENT: Steffo

EV. MEDVERKANDE: Fatos+Togge

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.3 megabyte

STATUS: Råmixad demo

Hit me!

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena..

Diggar som f-n medans jag lyssnar.Kanske nog så mycket reverb/delay på saxen..Vidare lite lägre volym under kompdelen på saxen så det lyfter(som det gör)under solo partiet.Med risk för att sticka ut hakan - saxlirarn lirar lite halv mysko toner på några ställen,men som helhet - snyggt!

El guran då?..Ja det låter GRYMT! Bas liret är också rätt läckert i denna genre.

Låt den där grymma tjejen(som sjöng på en annan av dina låtar)kvida lite grann så är du strax hemma!

Very nice work!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..

Diggar som f-n medans jag lyssnar.Kanske nog så mycket reverb/delay på saxen..Vidare lite lägre volym under kompdelen på saxen så det lyfter(som det gör)under solo partiet.Med risk för att sticka ut hakan - saxlirarn lirar lite halv mysko toner på några ställen,men som helhet - snyggt!

El guran då?..Ja det låter GRYMT! Bas liret är också rätt läckert i denna genre.

Låt den där grymma tjejen(som sjöng på en annan av dina låtar)kvida lite grann så är du strax hemma!

Very nice work!

Mvh

Micael

Hmmm, lite halvmysko toner. Det är nog högst medvetna skumma toner 😎

Ehh, kompdelen? Meningen är att det ska vara helt instrumentalt. Låter det som att det saknas sång tycker du?

Tack för gitarrberömmet, och jag ska framföra berömmet till bassisten också.

Tack för att du lyssnade. / Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Av njuter nu låten för andra gången..

råmix.. Hur rå är den.. Sushi style.. 😎

Gillar att höra detta, kompetent spelat av alla. Kanske stoppa i basisten lite amfettamin så han driver mera än ligger på eller bakom slagen på trummorna..(han sagar lite ibland)

saxen lite hög i början.

Gillar gittaren o ljudbilden..

Tony.........

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Som om BASEN står längst fram och resten en bra bit bakom och stackars Saxmannen mindre framträdande än Basan fast han får spela en massa toner. E det så det skall vara, va, va jag bara frågar? Stackars Saxman 🙁

Fräsiga solon på gitarran och när saxan kommer loss och kromar och bräker sig där i bakgrundan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som om BASEN står längst fram och resten en bra bit bakom och stackars Saxmannen mindre framträdande än Basan fast han får spela en massa toner. E det så det skall vara, va, va jag bara frågar? Stackars Saxman 😮

Fräsiga solon på gitarran och när saxan kommer loss och kromar och bräker sig där i bakgrundan.

Stackars saxman. Inte lätt detta. En tycker saxen är för hög och du tycker för låg.

Jag tackar för tipsen så här långt. Ska nog tjocka till saxsoundet lite om jag kan, och höja lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Av njuter nu låten för andra gången..

råmix.. Hur rå är den.. Sushi style.. 😮

Gillar att höra detta, kompetent spelat av alla. Kanske stoppa i basisten lite amfettamin så han driver mera än ligger på eller bakom slagen på trummorna..(han sagar lite ibland)

saxen lite hög i början.

Gillar gittaren o ljudbilden..

Tony.........

Härligt att den höll för två lyssningar. Den är väldigt omixad, snarare råbiff än sushi? 😛 I stort sett bara spelat in än så länge och ställt nivåerna hyfsat.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker saxen låter för statisk ibland.. 😮

kompet känns långt ifrån live-tagningar..

sorry att jag klagar, men det känns för mkt studio över det.. typ inge samlir.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill bara påpeka en sak till jag tycker det var för mkt dist på gitarrsolot!! 😆

Såja, tryck ner mej i skorna bara 😆

Närå, jag håller nog egentligen med dej i ditt förra inlägg i stora drag, men gitarrsolot.... som jag var så nöjd med 🙁

Vad tror du då, hur får jag bukt med låten om du får bestämma? Håller låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...