Jump to content
Annons

Uppgraderingar Logic PC

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Har fått koll på hur det verkar vara med uppgraderingar av PC versionen, tror jag i alla fall.

Jag köpte ett begagnat 4.5 Gold och drog igång igen för att bena ut hur det ligger till. Fick en 1000 Mhz maskin av en kompis som jag har till mitt gamla Pro Isis ljudkort (så därför inköpet 4.5:an letade givetvis efter en 5:a men det är svårt att hitta). Gav 600 spänn ink. frakt för programmet och tegelstenstjocka manualen samt en fristående Logic bok av en australiensare.

Nåväl till saken, Apple kan du glömma dom vet inget har ringt supporten flera gånger men så här verkar det vara.

Det finns en sista uppgradering 5.5.1 som man tydligen får tanka hem gratis. MEN du kan bara uppgradera från den version du har dvs. från Audio till Audio, Gold till Gold, Platinum till Platinum och du måste ha version 5 och uppåt. Det är ju olika donglar oxå så det går inte från tidigare än från och med version 5.

Nåväl 4.5:an är ju inte kattskit den heller men mer än det jag gav vore nog pengarna i sjön för den verkar inte vara uppgraderingsbar längre.

http://download.info.apple.com/Apple_Suppo...W/Windows%20SW/

Göran

Annons
Postat
  Citat
Nåväl 4.5:an är ju inte kattskit den heller men mer än det jag gav vore nog pengarna i sjön för den verkar inte vara uppgraderingsbar längre. 

Apple har Aldrig haft med Logic till PC att göra.När dom köpte Emagic slutade dom göra Logic för PC och meddelade även att dom lägger ned supporten likaså.Detta är väl ca 4-5 År sedan.

Postat
  Piccazzo sa:
  Citat

Apple har Aldrig haft med Logic till PC att göra.När dom köpte Emagic slutade dom göra Logic för PC och meddelade även att dom lägger ned supporten likaså.Detta är väl ca 4-5 År sedan.

Jaha det var skarpsynt av dig men vad menar du på riktigt? Det kommer frågor om hur det ligger till med möjligheten att uppgradera PC versionen och så vitt jag förstår så ligger det till på det sättet som jag beskriver ovan. Har testat länken och det går att ladda hem sista versionen som då är en uppgradering till sista PC versionen. Denna sista uppgradering tillhandahåller man tydligen gratis till alla som har från version 5 och uppåt i respektive audio, gold och Platinum. Oavsett vad man som Mac frälst anser om PC versionen och hur smart det är att bli kvar vid den så finns det fortfarande ett ganska stort intresse. Den sista veckan har jag personligen sett 4-5 olika PC versioner ute på ebay. Slutbudet har legat runt 150 dollar ex. frakt vilket är ett ganska bra pris för en så pass kraftfull programvara och bör rimligtvis framstå som ett mycket prisvärt alternativ. Ang. support så finns det Logicsiter där man även kan får PC tips runt om på nätet och i och med att man oxå får med manualen så borde man klara sig ganska bra. Nog snack om det nu låt den här tråden förbli en info tråd för oss PC fans ni andra har ganska gott om utrymme här ändå.

Göran

Postat

Jag vill oxå skriva lite. 😉

Hej Göran förresten 😄 Det va ett tag sen.

Skönt att höra att du håller fast vid det gamla moderskeppet.

Så länge du kör med äldre hårdvara så ska det väl inte vara några problem, men finns det inte en V.4.8? Har för mig det.

Ang upgrade till V.5, ring runt till musikaffärerna kan ju hända att någon har någon gammal upgrade liggandes som du kan få billigt. Det är ändå rätt stor skillnad mellan 4.5 och 5.5.

Ha det

/X

Postat

Tja Xarl tack för inlägget har ju en version vill ha två, en till en gammal maskin som lånas ut ibland och är lite bra att ha samt att jag får användning för mitt gamla ljudkort. Butiker ja kanske, Börsen har inget har kollat flera gånger senast idag. På Ebay säljs det en del iofs. men sist jag bjöd så blev det nåt jävligt märkligt som gjorde att jag undrar hur seriöst det är där faktiskt. Kan ju vara en tillfällighet, och iofs. så bor ju dom flesta säljarna i staterna så det blir oxå en jävla dyr frakt på toppen av inropet. Priserna har varierat runt 150 dollar och nu finns ett som ligger på över 300 dollar med fyra dar kvar så det kommer att bli dyrare. Så det här som går nu är inte bara dyrt utan snudd på löjligt dyrt. Förmodligen får jag nöja mig med det jag har.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.