Jump to content
Annons

Sanningen


stajo

Recommended Posts

Det låter fint det här skitsnyggt arr en riktig tryckare fin som fan gillar den helskarpt. Nu till gnället 😏 : dra ner lite på rum och kanske även lite på OH mickarna i EZ mixern och mecka lite med volymen i dom olika delarna av låten så det matchar/smälter in med musiken. Dom blir lite för kraftfulla på sina ställen. Men som sagt inledningsvis det här är en höjdarlåt i kärleks/tryckare gengren, som gjord för en kväll framför brasan.

😆, men det är ingen vargarvinter precis... hade 11 grader härnere.

så man blir tvungen att skruva lite till, jo kan hålla med dig har inte lyssnat på det örat förrän nu.. tack för inputen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena lyssnar medans jag skriver.

Varmt skönt ljud i bas och trummor.Möjligen lite lågt piano,stråk arret kanon! Pianot lite högre vid 1.30 bättre..Du kan nog höja det överlag,för det låter snyggt!

Shit vilken bra sång utveckling- stämmorna var också snygga!

Bra låt!

Ser man till hur du har utvecklat sången,så blir man imponerad.Den darrar lite,men det beror på att du behöver ta i lite mer med magstödet - men min gode vän du är på rätt väg.Träna lite vibrato i slutet på fraserna - det skulle göra underverk för din sång.

Mycket starkt jobbat! 3:a på sången 4,5 på det övriga..I våras så skulle jag gett dig en 1:a på sången - så då förstår du själv vilken utveckling du har gjort.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena lyssnar medans jag skriver.

Varmt skönt ljud i bas och trummor.Möjligen lite lågt piano,stråk arret kanon! Pianot lite högre vid 1.30 bättre..Du kan nog höja det överlag,för det låter snyggt!

Shit vilken bra sång utveckling- stämmorna var också snygga!

Bra låt!

Ser man till hur du har utvecklat sången,så blir man imponerad.Den darrar lite,men det beror på att du behöver ta i lite mer med magstödet - men min gode vän du är på rätt väg.Träna lite vibrato i slutet på fraserna - det skulle göra underverk för din sång.

Mycket starkt jobbat! 3:a på sången 4,5 på det övriga..I våras så skulle jag gett dig en 1:a på sången - så då förstår du själv vilken utveckling du har gjort.

Mvh

Micael

Gott Micael 😕. Jo absolut börjar sången kännas bättre, jag är väl ett levande bevis på att man kan lära upp sig så att det i alla fall är lyssningsbart... Har börjat tänka mer på var och hur riktningen på luftstrålen går och märker ju att sådan påverkar, hade inte en tanke på det innan. Magstödet kommer nog ta tid men det skall väl bli bättre efterhand antar jag. Vete sjutton hur man gör vibrato, vill ju inte att det skall låta som när Gessle lärt sig vibrato och använde det på mazarin skivan... Tack för kommentarerna!! Ser fram emot din slutmix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...