Jump to content
Annons

Be what I am


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Be what I am

* ARTIST/GRUPP: Kangaroo

* GENRE: poprock/country(?)

* LÅTLÄNGD: 3:24

* KOMPOSITÖR: Jag och Niklas Engman

* PRODUCENT: Kangaroo

* EV. MEDVERKANDE: Jag, Niklas Engman, Lucas Edman och Björn Bergsten

* INSPELNINGSÅR: 2002

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.2mb

* LÅTLÄNK: här

Startade ett countryband tillsammans med lite folk för ett par år sen, och under tiden vi spelade in lite demos så blev det automatiskt lite extralåtar hit och dit. Här är en som jag nästan glömt bort. Skulle va kul o få lite feedback på denna. (den var tänkt som en RnB-låt från början)

Spelar förövrigt bas, keyboards och körar lite på denna inspelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Keewl... sweet home studio-bama-lama

Lite "fulare" rocksound på det här och ni hade ordnat en ny stil 🙂 ..jag tyckte inte att det här lät country n.å.g.o.n.stans om det här.. det här lät bättre

fem garvande smileys 😉🙂😄😄😄

skön släpig attityd på leadsången..kanske skulle bli mer intressant med lite mer närmickning och "värme-dist"..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sweet home alabama, ey?

Haha, har inte tänkt på det men fan.. Det är ju helt klart samma sorts sväng åtminstånde.

Tanken med inspelningen var väl att det skulle låta som det låter live. Inga konstigheter utan inspelat rakt av och en enkel mix utan för mycke effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej låt! Känns mer som Eagle-Eye Cherry än Lynnyrd S. tycker jag.

Snygg med brygga som stannar upp låten. Har inget att invända mot ljudet. Kanske att ännu mer attityd och attack i sången skulle kunna göra helhetsintrycket ännu bättre.

4 baconwraps från mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
visst var det lite Sweet Home Alabama om riffet.

Den passar utmärkt som filmmusik när huvudpersonen precis blivit lämnad av tjejen och bestämmer sig för att köra sitt eget rejs och skita i henne.

Soundtrack of our lives

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...