Jump to content
Annons

Joe And The Plague-I Wish the Walls Could Whisper


joke.

Recommended Posts

LÅTNAMN: I Wish the Walls Could Whisper

ARTIST/GRUPP:Joe and The Plague

GENRE:Pop/Rock

LÅTLÄNGD:4.48

KOMPOSITÖR:JATP

PRODUCENT:JATP(Isak Näslund)

EV. MEDVERKANDE:JATP

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: Mp3

STORLEK:4,5 MB

STATUS:Mer eller mindre färdig.

LÅTLÄNK:) ---------------------- pass på den.

Tjena.

Vi har spelat in denna låt med hjälp av Pro Tools och Cubase.

Är det nån som har kommentarer eller frågor så skriv gärna.

Ska lägga om sången för övrigt:P

Tack

I_wish_the_walls_could_whisper_3.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jovisst. Det svänger men i mina öron så är det här lite för mycket standard-1A-musik. Jag blir inte speciellt överaskad eller upphetsad, men visst låter det bra och det verkar ligga ett gediget handtverk bakom detta. "Bra jobbat, men ändå inte" blir mitt slutomdöme 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller i viss mån med föregående talare! Känns lite som man hört det förut men det låter ändå helt okej. Sången är kanske inte sådär helt klockren låten igenom men å andra sidan så passar det nästan in i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: I Wish the Walls Could Whisper

ARTIST/GRUPP:Joe and The Plague

GENRE:Pop/Rock

LÅTLÄNGD:4.48

KOMPOSITÖR:JATP

PRODUCENT:JATP(Isak Näslund)

EV. MEDVERKANDE:JATP

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: Mp3

STORLEK:4,5 MB

STATUS:Mer eller mindre färdig.

LÅTLÄNK:) ---------------------- pass på den.

Tjena.

Vi har spelat in denna låt med hjälp av Pro Tools och Cubase.

Är det nån som har kommentarer eller frågor så skriv gärna.

Ska lägga om sången för övrigt:P

Tack

ja det hade inte varigt fel för refen sitter men versen ????????????????

sakall lyssna på på den denna nmya när den kommer

annars lite av nirvana möter oasis

ja så kan det vara

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte kritiken som denna låten har fått är berättigat.

Låten svänger bra och soundet är bra nog för en demoinspelning. Inte minst lägger man märke till vokalistens goda röst och den kaxiga attityden.

Orsaken till de negative reaktionerna här på forumet är möjligtvis att ni saknar en viktig sak: låten

Just denna "I Wish the Walls Could Whisper" skulle kunne fungera som fyll på en ev skiva, men den vill nog alldrig fånga uppmärksamheten till var sig skivbolag eller publik. Den börjar lite tamt tycker jag, men tar sig kraftigt upp i refrängen.

Bandet behöver leta fram sina unika egenskaper, förstärka dom och skapa sin egen "trademark" - igenspeglad i både sound, låter och texter. Inte minst behöver ni ta fram en riktig "hit" och visa att ni behärskar dynamiken som behövs för att göra musiken interessant för lyssnaren.

Jag tycker ni absolut har förutsättningarna för att få till detta - ni har både talangen och attityden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alls dåligt, påminner lite om Mando Diao. Så en orgel på det här skulle vara perfekt!!

Trummorna blir väldigt låga i bland, annars kommer jag inte på något att klaga på efter en lyssning.

Bra sång, sköna gitarr prylar, bra ljud (efter förutsättningarna) och låten är bra fast kanske inte den stora hitten.

Bra namn på bandet också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var skön attityd här! Det känns som ni menar allvar och det här soundet kan med rätt låt bli väldigt rätt. Låten är ju bra men inte den där som når riktigt ända fram men nästan. Versen känns lite vilsen ibland. Kanske lite mer stämmor i refrängen skulle hjälpa till och få fram det rätta trycket.

Bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte kritiken som denna låten har fått är berättigat.

Låten svänger bra och soundet är bra nog för en demoinspelning. Inte minst lägger man märke till vokalistens goda röst och den kaxiga attityden.

Orsaken till de negative reaktionerna här på forumet är möjligtvis att ni saknar en viktig sak: låten

Just denna "I Wish the Walls Could Whisper" skulle kunne fungera som fyll på en ev skiva, men den vill nog alldrig fånga uppmärksamheten till var sig skivbolag eller publik. Den börjar lite tamt tycker jag, men tar sig kraftigt upp i refrängen.

Bandet behöver leta fram sina unika egenskaper, förstärka dom och skapa sin egen "trademark" - igenspeglad i både sound, låter och texter. Inte minst behöver ni ta fram en riktig "hit" och visa att ni behärskar dynamiken som behövs för att göra musiken interessant för lyssnaren.

Jag tycker ni absolut har förutsättningarna för att få till detta - ni har både talangen och attityden.

Tack för ett värdefullt inlägg!

Vi tar till oss det du skriver och ska försöka jobba med att göra vissa saker bättre.

Har du några konkreta förlag på hur vi skulle kunna gå till väga för att hitta ett äkta "JATP-trademark"? Vad är det som gör att låten är ett typiskt mellanspår och inte en hit? Har det att göra med att det känns som man hört den förr - vilket påpekas i andra inlägg? Uppfattar det som att nån tyckte att det var en "catchig" refräng, hur skulle du göra för att få till en starkare vers? osv.

Tack för att du tog dej tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst. Det svänger men i mina öron så är det här lite för mycket standard-1A-musik. Jag blir inte speciellt överaskad eller upphetsad, men visst låter det bra och det verkar ligga ett gediget handtverk bakom detta. "Bra jobbat, men ändå inte" blir mitt slutomdöme 😏

Okej..tack för ditt slut omdöme.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...