Jump to content
Annons

sampla 7 strängad guitar


kirtaphus

Recommended Posts

😕 Är det någon som har gjort de? som program?

går att få tag på? köpes/gratis?,

Eller är det någon som har en 7stängad gitarr på forumet som vill ids, hellst rena toner ingen dist på, skulle vara kul att ha .wav alla toner på gitarren 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

skaru göra metal då eller?? 😏

de e svårt som fan o få en gitaqrr samplad att låta naturligt.. de e roligare o göra cpljud av dom.. jag kollar i mina samplingsmappar

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm Precis, 😕 av de lite tyngre genre, lite av In Flames, CoB.

Mycket korta staccato toner, i hög fart, kan bli svårt, men var en kul tanke att kunna göra ett stycke, har programerat en låt uti från noter bara, går sisådär i 250bpm

så nu vill jag ha ett tungn ljud typ 7sträng, stämma ner och spela in själv är väl enda sättet. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske nån på forumet som har en 7-strängad som kan lägga gitarren?

Roligare att ha gjort allt själv 😛

Då kan du ju be ngn "sampla" exakt de toner du har så kanske du kan pilla ihop det själv! =)

EDIT: Jag kan fråga min gitarr om den har lust... alltså om du bara dokumenterar vilka ackord och tonerna, och dessutom hur du vill ha dem spelade. Om det inte är för mycket kan jag kanske peta ihop det, gitarren skall ändå roddas upp ikväll.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo i och för sig, men det blir en del.

Det jag ser i min låt just nu så klarar jag mig med att stämma ner till DAFCGC

och då kan jag lika sampla det själv. eller spela in långsamt och strecha till rätt.

Men de här med samplad 7:a var mest en fråga om det finns färdigt, eller om någon har gjort de. skulle vara kul till framtida projekt man har i tankarna. skulle underlätta när man inte själv har en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo i och för sig, men det blir en del.

Det jag ser i min låt just nu så klarar jag mig med att stämma ner till DAFCGC

och då kan jag lika sampla det själv. eller spela in långsamt och strecha till rätt.

Men de här med samplad 7:a var mest en fråga om det finns färdigt, eller om någon har gjort de. skulle vara kul till framtida projekt man har i tankarna. skulle underlätta när man inte själv har en.

Eftersom det är akustiska ljud du är ute efter så kan du väl ta en samplad 6-strängad bas och använda tonerna för topsträngen till din 7-strängade gura?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är akustiska ljud du är ute efter så kan du väl ta en samplad 6-strängad bas och använda tonerna för topsträngen till din 7-strängade gura?

Ja du har nog rätt, men tyvärr har jag ingen samplad 6-strängad bas heller 😆

Har sucktat länge efter Spectrasonics Trilogy.

Undra om det skulle funka om man köper den låga B-strängen och slänger på,

sen samplar den?

Det finns hur mycket drum-loops, synth, orchestra, beat, kick, osv osv, men knappt några samplade gitarr toner? tycker jag är märkligt!! 😆

Är det så svårt, Hur är det med Steinbergs VirtuellGitarist2 hur låter den?

eller är det bara fördiga komp? har lite koll på dom. 😏

Steflund: jag ska försöka själv, om det låter för djä..gt då får jag be om hjälp om någon kan sampling åt mig.

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...