Jump to content
Annons

problem med elgitarr + effekt

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)
Postat

Ja hur ska nu en glad nybörjare/ammatör som jag beskriva prblemet 😎

ska försöka iaf jo när jag spelar elgiterr och vill använda mej av nån effekt ex en dist så så blir det som att orginal ljudet och effekten spelas upp samtidigt och jag vill ju att bara att el gitarren och själva effekten lirar inte få med gitarr ljudet som det låter utan effekt hmmmm förklarar jag mej så nån vet vad jag menar eller är jag helt uppe i det blå 😉

Annons
Postat

vilket program använder du? prova att lägga effekten på en "insert" och inte en fx kanal. och när du har den på insert, se till så att mixen i effekten är "100% wett"

hajjar du eller skall jag förklara bättre? är lite trött 😉

Postat

Problemet är förmodligen att du har direct monitoring igång på ljudkortet. Detta stänger man vanligtvis av i kontrollpanelen för ljudkortet, i vissa fall finns det även en fysisk knapp på lådan.

jensak (oregistrerad)
Postat

jag har ett sound blaster platinum kort 🙂 hur stänger man av direct monitoring på det?

hur gör jag för att lägga effekten på insert?

jag är som sagt nybörjare på detta här så jag hoppas att ni har överseende med mej 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.