Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vette fan va jag kommit Ät, men helt plötsligt har jag 6-takters system istÀllet för 4 i key editorn?

hur fan Àndrar jag tillbaka det ? haha

Mvh

/Perrra

Annons
Postat

Du kan göra pÄ tvÄ olika sÀtt - det beror pÄ vad du har stÀllt in.

1. Om du anvÀnder dig av Fixed tempotrack (du klickar i transport bar - finns en ruta som heter temp - dÀr i kan du klicka pÄ fixed eller track - Àr track i sÄ "lyser" track fÀltet bredvid och Àr slÀckt om det inte lyser) sÄ har du takt fÀltet precis bredvid rutan som jag skrivt om i min parantes. DÀr stÄr din takt - Ä det Àr bara att dubbelklickap pÄ den sÄ fÄr du skriva in sjÀlv vad du vill ha - alltsÄ 6/4 klickar du pÄ och skriver 4/4.

2. Kör du pÄ tempotrack sÄ fÄr du gÄ upp till project - vÀlj tempotrack (eller hÄll nere controll+T, vet ej pÄ mac). DÀr kommer det upp en ruta - kolla pÄ de över raderna (typ - dÀr man brukar kunna stÀlla in markörerna för exportering) - dÀr har du nu sÀkert nÄgon form av 6/4 teckning nÄgonstans - ta suddigummit och sudda bort den. SÄ ska det ÄtergÄ till det normala.

Hoppas det fixar sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.