Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Behöver ett grafikkort som stödjer två skärmar men inte tar processorkraft ifrån ljudskapandet. Läste i Studio, artikeln om musikdatorn, att man skall akta sig för PCI express. Förstod inte riktigt varför. Ljudkortet som jag har, audiophile, är ju ett vanligt PCI. Någon som har nåt förslag på grafikkort?

//David.

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

PCIe kör hög buslatens för att få mera data igenom bussen. Hög buslatens är gift för FW/USB-ljudkort och PCI-ljudkort (som kan dela PCIbussen med diverse PCIe/PCI-kort).

Jag har PCIe-grafikkort och FW-ljudkort och tvä PCI/DSP-kort, och det största problemet var dåliga drivrutiner till ljudkortet, inte t.ex PCIe-kortet.

Postat

Jag kör oxå PCIe.

Tsmalmbe: Av ren nyfikenhet, vilket kort har du? Jag hade problem att hitta ett bra kort till mitt P5W2D. Det låste sig med några kort. Till slut köpte jag ett billigt kort från Asus bara för att se att det funkade, men det är på tiden att jag byter ut det nu...

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

CONNECT 3D RADEON X800 GTO

Installed memory 256 Mb

Memory Type GDDR3

Memory Width 256 bit

Active Rendering Pipelines 12

Med drivrutinerna:

Driver Version Omega 6.05

Release Version 8.241-060321a1-031959C-ATI-OMEGA

Det var ett bra kort då, inget speciellt i dagens läge. Trodde jag skulel spela, men har inte haft ratten fram en enda gång sedan kortet kom (2 år?). Jag skulle ha bytt, men jag gick och investerade i Zalmans passiva kylaggregat och använde en hel kväll att pyssla ihop det.. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.