Jump to content
Annons

studio nr 9


Desecrated

Recommended Posts

Okej nu är det dags att klaga lite, i det här numret har ni en intervju med christian falk och i nästa nummer skall ni prata med darins producent.

Inte för att vara elak men kan ni inte ta in nå intressantare intervjuoffer. det måste väll finnas nån som representerar läsarna lite mer. Jag tycker också att intervjun med falk var väldig snål på detaljer, var mest hans idéer om låtarna och inte direkt något om hur dom var inspelade.

Sen är det dags att ni tar in nå metalband i tidningen, gärna något jazzband också som inte kör på massa syntar och samplingar och annat tjafs, utan riktiga instrument.

Kan ni inte göra nå interjuver med dom som jobbar på operan eller med symfoniorkestrar, jag tror vi alla har fattat hur man mickar en gitarr nu, men få av oss vet vilken kompressor som passar bäst till kontrabassaxofon.

Det är dags för studio att bredda sig, ni är lite fast i radio-hit-musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vi jobbar verkligen för att få lite bredd på de artister / grupper som vi skriver om i Studio, men ibland vill inte verkligheten riktigt gå vår väg. Det handlar både om att tajma skivsläpp och samtidigt lyckas övertala berörda parter om att de verkligen borde vara med i Studio. Tänk på att de som intervjuas i många fall bjussar på affärshemligheter i form av produktionsknep med mera. Vi är verkligen tacksamma för att de vill bjuda läsarna på detta.

Förstår att du reagerar särskilt när Falk och Darin följer på varandra, men till den senare artikelns försvar kan sägas att det är en riktig djupdykning i produktionen, den mest ingående analys av en mix som vi någonsin gjort. Du kommer att kunna läsa, inte bara om vilka pluggar som används på exempelvis leadsången, utan även om hur de i detalj är inställda.

Om du har specifika förslag på personer du vill se i tidningen, skicka över ett mejl så tar jag upp det på nästa artikelplaneringsmöte!

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeh, Bernard är cool 😕

Han var med i 7-04, om du missade det, men då med fokus på inspelning (brassinstrument). Ifall det blir en ny intervju kunde kanske fokus ligga på mixningssidan. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag reagerade över en liten notis om hörlurar av Olsberg. Jag fick läsa den tre gånger för att förstå vad som menades, om jag nu gjorde det alls...

På sidan 12, det handlar om att "smälta in eller sticka ut?"

Valde du istället det första alternativet, är du förmodligen årets hippaste soldat, står det. Ska det inte vara tvärtom? För nog sticker man ut om man har de camouflagemönstrade hörlurarna. Eller betyder det att de smälter in, just för att de är camoflagemönstrade?

Får väl skylla på att jag jobbat till 21.30 när jag läste det... Trött i hövvet.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej igen!

Att det var ett test med digitaltrummor i tidningen, uppskattades särskilt av mig. Synd bara att inte även Ion och Alesis DM5 testades.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du reagerar särskilt när Falk och Darin följer på varandra, men till den senare artikelns försvar kan sägas att det är en riktig djupdykning i produktionen, den mest ingående analys av en mix som vi någonsin gjort. Du kommer att kunna läsa, inte bara om vilka pluggar som används på exempelvis leadsången, utan även om hur de i detalj är inställda.

Jo djupt och ingående är bra. Men Darin och liknande? Hjälp men måste det vara musik som vänder sig till väldigt unga människor när ni går på djupet.

Men livet är nog en schlager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du reagerar särskilt när Falk och Darin följer på varandra, men till den senare artikelns försvar kan sägas att det är en riktig djupdykning i produktionen, den mest ingående analys av en mix som vi någonsin gjort. Du kommer att kunna läsa, inte bara om vilka pluggar som används på exempelvis leadsången, utan även om hur de i detalj är inställda.

Jo djupt och ingående är bra. Men Darin och liknande? Hjälp men måste det vara musik som vänder sig till väldigt unga människor när ni går på djupet.

Men livet är nog en schlager.

Hur man producerar hits borde väl många vara intresserade av oavsett om man gillar Darin eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du reagerar särskilt när Falk och Darin följer på varandra, men till den senare artikelns försvar kan sägas att det är en riktig djupdykning i produktionen, den mest ingående analys av en mix som vi någonsin gjort. Du kommer att kunna läsa, inte bara om vilka pluggar som används på exempelvis leadsången, utan även om hur de i detalj är inställda.

Jo djupt och ingående är bra. Men Darin och liknande? Hjälp men måste det vara musik som vänder sig till väldigt unga människor när ni går på djupet.

Men livet är nog en schlager.

Hur man producerar hits borde väl många vara intresserade av oavsett om man gillar Darin eller inte?

Förlåt 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...