Jump to content
Annons

Line 6 GearBox Plugin?


Hans

Recommended Posts

Hej!

Det framgår inte riktigt vad det är tycker jag!

Jag har en toneport för att spela in el-gitarr, med den kan man inte öppna upp Line-6 effekterna som VST i efterhand, det man kan göra är att spela in audio med eller utan effekter!

Nu, denna Line 6 GearBox Plugin, ger denna möjligheten att öppna upp Line-6 effekterna som VST-plugins?

Om, så måste man ju bara köpa den 😉, det framgår ju inte heller hur processorkrävande pluggarna i så fall är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Systemkraven för Windows säger "Host application that supports VST Plug-ins", och för Mac OS X "Host application that supports Audio Unit (AU) Plug-ins". En liten bit längre ned på sidan ut lovas även RTAS-versioner till sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, såg det där med VST men kändes ändå lite "lurt", för om det nu är Line 6 som PC VST-plugg känns det som dom borde slå lite mer på stortrumman för just detta!

Det blir ju första gången som andra än svindyyra TDM-ProTools får tillgång till Line 6-pluggarna i datorn och det är för min del STORT då jag tycker Line 6 fortfarande

krossar både Guitar Rig och Amplitube. Nu framstår det mest som att det är precis som en TonePort fast med fler antal olika effekter.

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, glömde ju bort min egentliga fråga!

I och med att TonePort fungerar som "dongle", men ifall man vill ha ett annat ljudkort vid musikskapande (och det vill man om man spelar midi-instrument)

hur kan detta då fungera?, för man kan ju exempelvis inte ha 2st ljudkort samtidigt och på ngt vis ska TonePort vara aktivt men ändå passivt. Kanske funkar

men det framgår inte riktigt ifall man hela tiden måste byta ASIO-värd eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...