thrinithan (oregistrerad) Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Jag har nu fÄtt min Cubase Studio 4 med posten men jag har inte installerat Ànnu. Varför? Jag skulle gÀrna vilja veta ifall det Àr nÄgon hÀr pÄ forumet som kör det, och ifall ni har mÀrkt av diverse irriterande buggar (bÄde buggar som Àr listade pÄ steinbergs hemsida men Àven olistade)? Ifall det nu Àr sÄ att Studio4 fortfarande Àr i bÀbis stadiet sÄ kommer jag att vÀnta pÄ ytterligare Àn update innan jag installerar eftersom jag nu kör Cubase SL3 utan problem.
Majken Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 Du installerar inte Cubase 4 över Cubase 3 installationen utan kan köra dem bredvid varandra. SĂ„ har Cubase lyckligtvis alltid fungerat vilket gör att du kan testköra nyversionen nĂ„gra mĂ„nader medan du gör det riktiga jobbet i 3'an đ /Majken
Slackerboy Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 SjĂ€lv har jag aldrig testat att köra flera installationer samtidigt. Jag tippar pĂ„ att du har alla plugins installerade dĂ„ under "vstplugins" katalogen som ligger direkt under steinberg, ja för att bĂ„da installationerna skall hitta dem? Majken, det vorde guld vĂ€rt om du kunde ta upp i tidningen (alt hĂ€r) tipps pĂ„ hur man bĂ€st organiserar sina preset/patcher/loopar/vanliga samples etc i nya C4, ja dvs den fysiska. đ (alt tillvĂ€ga gĂ„ngssĂ€tt man bör anvĂ€nda i tidigare versioner)
Majken Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Hoppades pÄ att det var fler som ville veta mer om Mediabay. SÄ i nya numret finns faktiskt ett Cubasetips pÄ tvÄ sidor som visar hur man importerar presetbanker i det gamla formatet och taggar upp dem för att göra dem sökbara i nya vstpresets-standarden. Vad gÀller installationen sÄ brukar jag alltid skapa en C:\Program\Vstplugins katalog som Àr gemensam för alla vst-vÀrdprogram som jag anvÀnder. /Majken
Slackerboy Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Oki, det lÄter ju toppen! Kanske dumt att stÀlla frÄgor redan nu dÄ men jag Àr mest lite nyfiken pÄ om alla filtyper (innehÄllet i mediabay) mÄste ligga i ett visst trÀd (ex pÄ c:) för att mediabay skall hitta dem? SjÀlv har jag inte presets, samples etc lokalt utan pÄ flyttbar disk dÄ jag hoppar mellan stationÀr och laptop dÄ jag jobbar. Hoppas det fungerar att lÀgga dem pÄ valfri enhet, dÄ kan man ju jobba pÄ samma sÀtt som idag, fast med fördelen att man har dem sökbara och taggade i mediabay. (iofs sÄ har jag inte luslÀst manualen, det kanske Àr helt uppenbart dÀr hur vad som Àr möjligt och inte) Vill Àven passa pÄ att tacka för dina cubase tipps-sidor i tidningen, alltid bra lÀsning!
Madvikins (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Hej Jag Àr i samma lÀge som du: Har fÄtt hem det men vÀntar liiite till med att installera. Jag följer uppdateringar/bugglista pÄ www.cubase.net. Se upp med att tro allt vad som skrivs av de som gnÀller dÀr. Det finns nog en och annan som bara Àr dÀr för att gnÀlla. En del av de pÄstÄdda buggarna finns inte hos nÄgon annan anvÀndare tex....
Slackerboy Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 HejJag Ă€r i samma lĂ€ge som du: Har fĂ„tt hem det men vĂ€ntar liiite till med att installera. Jag följer uppdateringar/bugglista pĂ„ www.cubase.net. Se upp med att tro allt vad som skrivs av de som gnĂ€ller dĂ€r. Det finns nog en och annan som bara Ă€r dĂ€r för att gnĂ€lla. En del av de pĂ„stĂ„dda buggarna finns inte hos nĂ„gon annan anvĂ€ndare tex.... Ja fast jag har inte fĂ„tt hem den Ă€n.. đ Tydligen sĂ„ gĂ„r det seeegt att fĂ„ fram sx3 till C4 uppgraderingen för de som vill köpa över disk. Men, manualen har ju funnits för download ett tag, sĂ„ jag menade mest att det förmodligen *hoppas* framgĂ„r dĂ€r vad som gĂ€ller och inte. Hehe, ja vill man garantera sig mot ev jobbiga buggar i början Ă€r det till att rocka vidare pĂ„ sx3 till de slĂ€ppt nĂ„gon rĂ€ttning till... Forumet pĂ„ steinberg.net tycker jag Ă€r en enda stor katastrof, finns kanske 2% relevant information dĂ€r, ja om man nu hittar den. Förhoppningsvis blir det bĂ€ttre support frĂ„n svenska leverantören i framtiden, ja sĂ„ man slipper felanmĂ€la pĂ„ engelska i steinbergs egen "sopstation"... đ
pme (oregistrerad) Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Jag har kört cubase 4 i start en vecka. Vissa saker Àr kanske bÀttre. Men tendensen Àr ganska trist. Det kÀnns om all ny funktionalitet har byggs pÄ "ovanpÄ" den gamla. Mycket lite av det nya kÀnns vettigt integerat med tidigare funktioner. MÄnga har tydligen problem att köra SX3 projekt. Jag börjar nog tyck att uppgraderingen Àr ganska dyr för det lilla, och att det tydligen Àr en del ganska allvarliga problem. Jag har fÄtt ett par krascher, vid nÄgra tillfÀllen har den fÄtt för sig att dra massor av CPU. Den Àr kanske inte riktigt redo att anvÀnda utanför sandlÄdan Ànnu. Dvs den gamla Àr stabilare.
Slackerboy Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 Jag har kört cubase 4 i start en vecka. Vissa saker Ă€r kanske bĂ€ttre. Men tendensen Ă€r ganska trist. Det kĂ€nns om all ny funktionalitet har byggs pĂ„ "ovanpĂ„" den gamla. Mycket lite av det nya kĂ€nns vettigt integerat med tidigare funktioner. MĂ„nga har tydligen problem att köra SX3 projekt. Jag börjar nog tyck att uppgraderingen Ă€r ganska dyr för det lilla, och att det tydligen Ă€r en del ganska allvarliga problem. Jag har fĂ„tt ett par krascher, vid nĂ„gra tillfĂ€llen har den fĂ„tt för sig att dra massor av CPU. Den Ă€r kanske inte riktigt redo att anvĂ€nda utanför sandlĂ„dan Ă€nnu. Dvs den gamla Ă€r stabilare. Man fĂ„r hoppas pĂ„ att det Ă€r vissa "hĂ„rdvaror/dĂ„ligt kodade gratis plugs" som stĂ€ller till det, ja och att man sjĂ€lv inte har just dem.. đź RĂ„kar man ha "fel" prylar sĂ„ Ă€r man hĂ€ngd endĂ„, finns ju ingen att felanmĂ€la till... đ Det gĂ€ller Ă€ven att gissa rĂ€tt vilka xp tweaks som inte pĂ„verkar C4. Ofta beror ju problemen pĂ„ att man har trassel med andra saker Ă€n sjĂ€lva cubase, ja dvs som gör att programet hĂ€nger sig. TyvĂ€rr Ă€r det ju sĂ„ att de inte har nĂ„gon vettig support om hur de rekomenderar att man skall sĂ€tta upp sin kringmiljö för att eliminera dessa problem.
fredrik @ mi7 Postat 19 oktober 2006 Postat 19 oktober 2006 (redigerat) TyvÀrr Àr det ju sÄ att de inte har nÄgon vettig support om hur de rekomenderar att man skall sÀtta upp sin kringmiljö för att eliminera dessa problem. Alla registrerade anvÀndare Àr hjÀrligt vÀlkomna att kontakta vÄr supprot nÀr de behöver hjÀlp. Killarna pÄ supportavdelning finns dÀr mellan 11.00-12.30 samt 14.00-1700 och nÄs pÄ 040-6306970 Redigerat 19 oktober 2006 av fredrik @ mi7
Slackerboy Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 LÄter bra det, kan hÀnda att man blir tvungen till det lite senare. Skulle det va möjligt att ha denna information/rek pÄ medlemssidan?
Slackerboy Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Jag har kört cubase 4 i start en vecka. Vissa saker Àr kanske bÀttre. Men tendensen Àr ganska trist. Det kÀnns om all ny funktionalitet har byggs pÄ "ovanpÄ" den gamla. Mycket lite av det nya kÀnns vettigt integerat med tidigare funktioner. MÄnga har tydligen problem att köra SX3 projekt. Jag börjar nog tyck att uppgraderingen Àr ganska dyr för det lilla, och att det tydligen Àr en del ganska allvarliga problem. Jag har fÄtt ett par krascher, vid nÄgra tillfÀllen har den fÄtt för sig att dra massor av CPU. Den Àr kanske inte riktigt redo att anvÀnda utanför sandlÄdan Ànnu. Dvs den gamla Àr stabilare. NÀr ser det ut att samla de buggar som kommit in, för den som Àr intresserad: (gÀller 4.01) http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.p...1e39a1d97080faa
Slackerboy Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Samma hĂ€r, lĂ€ser massor nu đ Fet manual man fick med, kanon!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.