Jump to content
Annons

Använda lånade bilder till avatar


vagge

Recommended Posts

// Inlägg kommer ursprungligen från denna tråd /admin

jag själv som fotograf ser allvaret i en bildstöld. Dock så är det inte bara privatpersoner som snor bilder. utan tidningar oxå. har haft mina tvister med olika tidningar, men vunnit tvisterna i slutändan. men bildstölder gillas INTE!

Medhåll och kul med en till fotograf här. /Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag anser det inte vara fel att använda någon bild som är skapad av någon annan, förminska den till avatarstorlek och använda den på något forum.

T.o.m. google har ju sina thumbnails. Isåfall skulle dessa också vara olagliga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_use

Ser ingen anledning till att jaga någon forumanvändare och ställa honom inför rätten och få honom att betala tills han är ännu fattigare än han redan var sen innan, bara för att han använt 100x100 pixlar.

Att ta en bild och ändra på den (så som det gjordes här) kallas för 'skändande av konstverk' och är olagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Att sno en bild från nätet är ju helt OK. Tänk på allt annat som snos. Att använda den för att förolämpa en forumpolare är ju en helt annan sak.

🙂😲😄

Att sno en bil från parkeringen är ju helt OK. Tänk på allt annat som snos. Att använda den för att köra över en forumpolare är ju en helt annan sak.

🙂😛😄

😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...