mr_chess Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 hej alla !! har egentligen kört mest Sonar samt Reason och otroligt lite Cubase. Jag har Cubase och tittat på det och tycker att det ser intressant ut fastän lite plottrigt. Min situation ser ut så här. Jag har självklart ett midiklaviatur som är kopplad till en ljudmodul som jag har köpt för ett par år sedan, det är en Roland XV2020. I sonar funkar det finfint att få in alla modulens patchar men jag har försökt det samma i Cubase men där har det inte alls fungerat. Undrar nu om någon vet om det finns någonstans man kan hämta sådan information som Cubase behöver för att kunna få fram alla XV2020:s banker och patchar. MVH Anders
Pico Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 (redigerat) Om du följer den här diskussionen: CLICK ME! så kanske du får det att fungera. Stevejay postade någon länk till patchscripts. Sök på XV-2020 så kommer du hitta. Kanske du får det att fungera med hjälp av det. Som sagt, följ diskussionen dock.. jag bara snabb-läste och har inte full koll på vad som sades. Edit: Direktlänk till XV-2020 patchscriptet. Redigerat 8 oktober 2006 av Pico
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.