Jump to content
Annons

Ytterligare en drömsk poplåt från Blom


blom

Recommended Posts

LÅTNAMN: Beneath the glow

ARTIST/GRUPP: Blom

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4 1/2 min

KOMPOSITÖR: Markus Blom

PRODUCENT: Markus Blom

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5 megabyte

STATUS: Färdig demo

Tror att det är en färdig demo 😄 Vill inte lägga ner för mycket tid på det tekniska, roligare att vara kreativ med nya melodier!

Har spelat in sång och gitarr hemma i vardagsrummet framför datorn. Resten är pålagt med diverse VST-instrument. Använder Cubase.

I framtiden kan jag se mig själv både ge ut material på egen hand, men också skriva låtar till andra. Är öppen för ev samarbeten! Bor i Göteborg.

All slags feedback uppskattas! Såga eller rosa allt från mix till låten i sig själv...

blom___beneath_the_glow.mp3

Redigerat av blom
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj, här blir man totalt överöst med action. Händer saker hela tiden, och man kan knappt urskilja låten. Några av sakerna är gudomligt snygga, men sen kastas man in i något annat parti och jag blir allvarligt talat bara förvirrad.

Jag efterlyser mer struktur. Och något sänkt nivå på sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite som något gammalt av Simon & Garfunkel. Jag tyckte det var skitskönt. Det här i en proffsstudio.

Skriver as jag lyssnar...

* Bra ljud, tycker dock det är lite rörig ljudbild. Det händer lite för mycket enligt mitt tycke, mer struktur är önskvärt, även om uppbyggnaden är klassisk. Kräver nog lite fler genomlyssningar för att den ska fastna. Som det är nu kommer jag minnas låten för allt "klydd" och inte för det vackra den faktiskt kan vara...

Därmed inte sagt att detta är dåligt, inte alls, det e snyggt producerat och intressant, det finns helt klart potensial. Men lite enklare framförande kan nog vara på sin plats

Tack för ordet. Snyggt jobbat

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var väldigt gott att lyssna till. Det som impar mest är sången. Snygg röst och dubbeltrackningen låter helt rätt tycker jag. Fina ord. Jag gillar det till synes strukturlösa, man undrar vad som finns runt hörnet. Den lugna sångmelodin och rösten binder tryggt ihop det ändå. Fastän konventionella harmonier låter det originellt men känns trots allt liite överarrangerat. Måste du ha så många olika instrument? Byta elguran mot samma akustiska som du kompar med? Trummorna, behövs dom?

Får Byrds-vibbar och det trollbinder mig en stund. Be maxmaxmax lyssna till detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lysande inspiration 😄 Kul att folk gillar det jag gör och jag tar givetvis åt mig av alla kommentarer. Jag vill göra musik som framförallt är skön och intressant för lyssnaren...

Har definitivt för många instrument i låten, det är som vanligt ganska svårt att ta bort något man lagt ner tid på 😳

Fler låtar kommer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Härlig låt med mycket bra sång tycker jag. Däremot så gillar jag arrangemanget sådär.... Bort med mycket av det, och framför allt trummorna borde tonas ner både volymmässigt och arr.mässigt. Nån tyckte att sången skulle ner, jag tycker tvärtom. Lyft fram ännu mer, gärna helt torr, det tål den.

Tack för ordet / Steffo

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...