Jump to content
Annons

Få bort "permanent" reverb på sång


henke s

Recommended Posts

Hej, allihopa! Sitter i Cubase och råkade på nåt konstigt sätt lägga på reverb på själva sångspåret - alltså inte via insert eller send. Har för mig att jag läste i nåt nr av Studio om hur man gjorde detta men nu kan jag inte hitta tidningen...

Hur som helst, jag vill ha bort detta reverb men hur gör jag? Jag ser inte nånstans att själva pluggen är applicerad och den ligger på hela tiden - även om jag startar om programmet (så det verkar inte vara nån bugg heller)... 🥰

Hjälp någon?

Om inte annat kanske det finns nån annan tråd om detta som ni kan länka till. Lyckades inte hitta nåt vid en sökning, men jag vet ju inte vad detta fenomen kallas och då är det svårt att leta oxå... 😱

Mvh Henke

Redigerat av henke s
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

leta upp nåt som heter "process history" eller nåt liknande (kommer inte ihåg exakt vad det står) i nån meny högst upp... Då får du upp en ruta över vad oms är "inbrännt" i sångspåret.. glöm inte att markera spåret först 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt har löst sig nu! 😆

Jag lokaliserade den "gamla versionen" (den utan reverb) i Poolen och öppnade den i ett nytt projekt och då funkade det!

Vet inte riktigt hur jag klantade till det (måste ha tilldelat reverbet till hela projektet eller nåt sånt), men huvudsaken är att det fixade sig! 😎

Tack för hjälpen iaf!

Mvh Henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...