Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det här måste vara enkelt? Jag småskannade kvr, men hittade dock inte vad jag sökte.

Jag vill ha en "swell", alltså en triggad expresssion/volym som helt tar bort anslaget på gitarrsträngen och låter tonen "swella" fram.

Detta som insert framför en förstärkarsimulator.

Någon som har ett tips? Det kanske är så enkelt att det inte ens finns? Jag har försökt pula med en långsamt öppnande gate, men får inte till det. En wha kan oxå göra jobbet halvvägs, men nu vill jag ha just det här...

POD 2.0 har detta som effekt.

tjing

Bengan

Annons
Postat
...fast nu slog det mig precis att Dominion från DigitalFishPhones kanske kan funka:

http://digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=4

Lite sent, men ändå:

Tack för tipset 😑

Jag tankade hem och provade, men jag får den inte att bete sig som jag vill. Å guitarrrig ligger inte riktigt i rätt prisläge för bara en önskad effekt...

Jag söker vidare. Egentligen tycker jag att en vanlig gate borde göra jobbet, men jag får inte till det heller.

Eventuellt flera tips mottages tacksamt:)

Postat

Kör du logic? Borde gå att sidechaina en gate så den triggar någon sorts midi-volym-tjosan du bygger upp i environment. Har för mig att det dessutom funkar att ha en sequence och låta den triggas med något (dvs, ett volymsvep om man vill).

Postat
Kör du logic?

Nej, jag kör Sonar.

Sonar har inte sidechaining inbyggt. Men jag tror 😑 att jag förstår vad du menar. Det är alltså inte pluggarna som gör hela jobbet utan även del av värdprogrammet logic, om jag fattar dig rätt?

Begreppet "environment" tror jag inte har nån motsvarighet i Sonar... (?)

Postat
Kör du logic?

Nej, jag kör Sonar.

Sonar har inte sidechaining inbyggt. Men jag tror 😑 att jag förstår vad du menar. Det är alltså inte pluggarna som gör hela jobbet utan även del av värdprogrammet logic, om jag fattar dig rätt?

Begreppet "environment" tror jag inte har nån motsvarighet i Sonar... (?)

Ja precis.. Ah, nä då vet jag inte..

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

En gate (eller expander) med jääääävligt lång attack kanske?

Postat
Ja precis.. Ah, nä då vet jag inte..

Ok! Tack för engagemanget. 😆

tsmalmbe; jag har faktiskt provat (se ovan), men tycker inte riktigt att jag får till det.

Men men, skam den som ger sig.

Jag ska ju inte glömma att effekten FINNS i min POD oxå, så det går ju att reampa genom den, eller för all del lira in direkt med PODen.

tjing

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.