Jump to content
Annons

sub grupp på xenyx mixer


BadBoy

Recommended Posts

tja

har sökt lite på forumet men lyckas inte hitta nått så jag testar er kunskap i detta ^^ 😳

ju d e så här , jag har ett xenyx mixerbord 2442FX , på den finns d 4 st SUB GRUPPER o på baksidan sitter d SUB OUT där man kan koppla in t ex ljudkortet o skicka ljudet från mixern till datorn . o min fråga lyder följande : d ser ut som om sub grupperna e i stereo man varför blir d tråkigt mono ljud när jag skickar ljudet genom suben in i datorn ? jag vill altså ha , säg subgrupp 1 vänster o höger kanal, in i datorn men när jag panorerar mina stereo ingångar på mixern så försvinner den högra kanalen när den väl når datorn , detta e en LÄNK till mitt mixerbord , kanske e lättare när ni ser en bild ...

uch fan knappt så jag sj fattar va jag skrivit , men om d e nån som vet nått om detta snälla säg till så kanske jag kan försöka förklara punkt för punkt hur jag gör , förmodligen helt fel men ändå ...

mvh BB

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

på varje kanal finns d en knapp som säger 1-2 och 3-4 , detta e subgrupperna , jag trycker in knappen 1-2 o sedan drar upp reglarna på sub 1 o 2 , trycker ner left o right o på baksidan koplar jag in 1 o 5 till ljudkortet , dessa går som left o right , måste jag kanske ha ett ljudkort med 4 in då ? för o kopla 1 o 5 , 2 o 6 för stereo , känner mig helt vilse i den där jungeln o i mixer manualen står d faktiskt inget som jag kan dra nytta av elr så e jag bara sååå korkad att jag inte fattar ett dugg ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...