Jump to content
Annons

My Space


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

1) Tänkte på detta med My Space. Vid registreringen är det vissa rutor som ska fyllas i, bl.a. First Name och Last Name. Sedan är registreringen klar. Är det artistnamnet man ska fylla i vid First Name och Last Name?? Eller kommer artistnamnet senare?

2) Om man är medlem i STIM, så får man inte lägga upp sin musik på en site som inte har avtal med STIM, internationellt på nåt sätt... Vet NÅGON av alla ni som är "med" på MySpace ifall de har något slags avtal med STIM? Har ni fått pengar vid nedladdningar av era låtar t.ex.? För det ska man ju ha isåfall.

😲

världen väntar//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Sveriges musikelit? Den va enkel, det är väl du och jag? 🥰

Ska jag alltså skriva in mitt namn vid First Name och Last Name och inte Artistnamnet? Det verkar konstigt att det står att de inte behöver några fler uppgifter...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt att fråga om just stim 😎 jag fattar inte hur det ska bli i framtiden dock.. brukar själv gå in och lyssna lite musik på favorit profiler, och därför behöver jag inte köpa den eftersom jag redan tröttnat efter ett tag.. :rolleyes: så vem ska köpa skivorna som alla verkar promota gratis?

Glöm inte bort att regga "band" profil annars måste du konvertera sen i efterhand när du kommit på att du gjort fel, vilket verkar hända dom flesta.. Band profilen är alltså den med musik playern.. och glöm inte att ta bort krysset för download (som automatiskt blir ikryssat) när du redigerar i playern annars medger du att besökaren får ladda hem din musik.

naja tillbaka till ämnet.. jag tror att det kommer en ny ruta i nästa fönster där du fyller i ditt "user" name.. och angående stim så forget it!!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
naja tillbaka till ämnet.. jag tror att det kommer en ny ruta i nästa fönster där du fyller i ditt "user" name.. och angående stim så forget it!!

Tack! "Forget it"? Så alla där begår regelvidrigheter?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
glöm inte att ta bort krysset för download (som automatiskt blir ikryssat) när du redigerar i playern annars medger du att besökaren får ladda hem din musik.

Även om man tar bort krysset i Download så kanske personen kan ladda ned min musik, eller?

:rolleyes:🙂😛😆😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att det är skillnad på ett vanlig myspace-konto och ett musiker-konto... det är alltså olika formulär och musikerformuläret var för mig knepigt att hitta...

Men du kanske redan har fattat det och hittat det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in på myspace och klicka på "music", sedan klickar du på "artist signup". Åsså måste du söka upp myspace-tråden här och lägga in länken (tror det står i det finstilta på myspace användarvillkor faktiskt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...