loudsilence Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Ja, jag ska köpa en billig midi-keyboard, för att leka lite... Och jag undrar hur jag ska koppla den bara. Vad behöver jag liksom.
Bone Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Om du inte har ett ljudkort med Midi så kan du koppla in den via Usb. Vad har du för sequenser? Cubase, Fl-studio eller något annat?
loudsilence Postat 11 september 2006 Trådstartare Postat 11 september 2006 använder fl. som sagt, ska köpa nåt billigt, bara för att "leka" lite.
android Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Om du har en dator som har ett ljudkort med "gameport" så kan du köpa dig en sån här: Kostar nån hundring tror jag och finns nog i de flesta musik- och dataaffärer. Annars finns som sagt USB-varianten. Antingen mha ett USB-MIDI-interface (kostar 2-300kr) eller om du köper ett MIDI-keyboard som har USB-gränssnittet inbyggt redan från början. Lycka till!
SurferRosa Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Jag undrar om man behöver koppla både in och ut från keyboard till datorn eller räcker det med bara in?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.