Jump to content
Annons

friday night


1pabloo

Recommended Posts

Annons

Schysst! Bra låt, bra text, bra sång, tuffa gitarrer, gillar soundet. Skön blandning mellan rock och... öh... bigbeat? Upp med sången en bit kanske. Mixen behöver lite jobb i allmänhet, tycker pianot ligger och stör som det är nu t ex.

Men detta var fräckt, med bättre mix kan det bli kanon! Har du fler liknande låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat ett par ggr nu, fan det är ju riktigt riktigt bra... 🙂 Stor stor potential. Får lite Junior Senior-vibbar. Lyssnade på lite andra mutveilåtar från sidan också, riktigt bra låtar... inte lika fräck produktion som denna, men väldigt välskrivna och bra framförda. Gillar rösten riktigt mkt också...

Är det ditt eget projekt eller? Skulle du isf vilja göra nåt samarbete, jag letar alltid efter bra vokalister för olika låtar... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ja pianot suger, asså, mixen e ju inte så som ja vill ha den, hade hoppats på att man kanske kunde fixa upp den lite me komprimering och skit..

men thax! jepp, mina projekt. vart bor du och så? skicka ett mail så kan man checka närmare 😄

Redigerat av 1pabloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste tvärtom pusha upp basen. Är det reverb på bastrumman? Den känns lite avlägsen och sluddrig. Försök få mer fokus i den.

Det är ganska mycket ton och lite sub i elbasen, men framförallt är den väldigt ojämn i dynamiken. Så eq och kompressor på basen så det blir mer jämnat!

I övrigt är det ett schysst sound och låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I din rubrik frågade du om mastering. Sen frågar du om eko på sången. Svårt att göra detta i masteringen, eftersom det är vad man gör när nermixningen är klar.

Låter rätt så instängt.

Väldigt retro i soundet. Glamourrock har jag för mig att det hette på 70-talet (eller var det 80-talet?)

Har du velat detta är det pricken över i:et.

Ska det låta som en nutida produktion - ja då är det en annan femma. Då behövs nog en hel del justeringar.

Annars fräscht tycker jag. Spelglädje. Låten har väl 1223,456 (har inte koll på det exakta antalet) andra gjort men so what?

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...