D Vibe Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 Har ni hört talas om att man kan köpa en live-cd från varje konsert av deras andra turné-omgång av Touring The Angel? Sitter här och lyssnar på deras spelning på Stadion i Stockholm, på en tryckt CD med fint omslag och snyggt plastfodral. (vad jag vill säga med det är alltså att det inte är någon enkel bränd cd..) Är detta något helt unikt, eller finns det andra band som gjort något liknande? http://www.depechemodelive.com/ /Daniel
Emil Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 Jag köpte också den, mycket läcker med ett väldigt bra ljud. Lätt värd sina 20£. Kul att ha när man varit på spelningen. Pearl Jam gjorde väl något liknande för ett par år sedan?
Emil Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 Fan vad dyrt det måste bli. Det krävs inte mer än ett par tusen ex för att gå break-even längre.
D Vibe Postat 4 september 2006 Trådstartare Postat 4 september 2006 Fan vad dyrt det måste bli. Det går även att köpa skivan MP3-encodad direkt. Om folk gör det så kommer de ju undan i princip gratis =).. /Daniel
D Vibe Postat 4 september 2006 Trådstartare Postat 4 september 2006 Jag köpte också den, mycket läcker med ett väldigt bra ljud. Lätt värd sina 20£. Kul att ha när man varit på spelningen. Pearl Jam gjorde väl något liknande för ett par år sedan? Jo helt klart värt pengarna.. och mellanregisterfattigt. Ljudet är helt okej, inte så bra som det troligtvis skulle blivit om de koncentrerat sig på att göra en live-cd, men ändå tillräckligt bra. Det är lite basfattigt. Lite dåligt med mellanregister också.. Lite vass diskant. Men vafan.. det spelar ingen roll.
Emil Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 Jag köpte också den, mycket läcker med ett väldigt bra ljud. Lätt värd sina 20£. Kul att ha när man varit på spelningen. Pearl Jam gjorde väl något liknande för ett par år sedan? Jo helt klart värt pengarna.. och mellanregisterfattigt. Ljudet är helt okej, inte så bra som det troligtvis skulle blivit om de koncentrerat sig på att göra en live-cd, men ändå tillräckligt bra. Det är lite basfattigt. Lite dåligt med mellanregister också.. Lite vass diskant. Men vafan.. det spelar ingen roll. Det är absolut inte perfekt ljud men bättre än de flesta "riktiga" liveskivor som jag har.
D Vibe Postat 4 september 2006 Trådstartare Postat 4 september 2006 Einstürzende Neubauten gjorde likadant på turnen 2004. Man kunde köpa en CD med konserten man just sett på redan på vägen ut från lokalen. Coolt =) .. Snacka om att vara snabba 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.