Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har köpt en Pod XT Live och en Atomic Reactor 112 begagnad. När jag packade upp allt och provade upptäckte jag att ena högtalaren är död. Kopplar jag in den får jag en svagt brum, men aldrig något ljud från gitarren. Hur jag än kopplar så kommer det ingenting ur den högtalaren. Någon som vet vad som kan vara fel? Ett glapp eller något större?

Säljaren säger att han borde ha märkt om den gått sönder, men han är inte helt säker. Dessutom så borde väl volymen bli hälften så hög om ena högtalaren dör, så han borde väl märkt det? eller? Funderar om den kan ha skadats på vägen hit.

Mvh kristoffer

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
Dessutom så borde väl volymen bli hälften så hög om ena högtalaren dör

-3dB.

Postat

Okej, men det borde väl märkas i alla fall? Vad tror ni, kan det vara glapp eller är högtalaren paj? Den brummar inte i alla situationer, kopplar man den direkt till förstärkaren (utan förlängningssladd) så är det knäpptyst, inget brum eller gitarrljud kommer.

Postat

Ingen som har något tips? Borde jag kanske titta förbi i en musikaffär och se vad de har att säga om saken?

Postat

pröva att koppla in nått direkt på kontackterna på hörtalarelementet, tex från stereon eller datorn så får du veta om de e glapp eller ej.

Postat

Grejen är att det är en stängd låda och jag måste lossa allting för att komma åt själva högtalaren. Kan jag öppna allting om jag inte har den mista koll på vad jag kan peta på och inte kan peta på, eller är det risk för att jag skadar mig/förvärrar saker? I så fall är det kanske bättre att ta den till en musikaffär.

• 2 veckor senare...
magnusyl (oregistrerad)
Postat

visste inte att atomic reactor 112 hade mer än 1 högtalare?

Postat

Atomic Reactor 112 har bara en högtalare.

1 x 12 ", som modellbeteckningen anger, för att vara exakt. Så att få igång en andra högtalaren, utan genom att möjligen montera en till, extra, lär vara svårt... 😄

Postat

OJOJ, snacka om pinsamt missförständ. Men vad konstigt den är monterad.. precis på ena sidan och sen är det ett hål för en likadan på andra sidan.. eller när man känner efter, kanske bara en 10" högtalare. Hur som helst, skum konstruktion.. tack för hjälpen i alla fall!! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.