Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God kväll!

Undrar om Behringer ADA-8000 "duger" till att spela in sång med, eller behöver jag verkligen en bättre preamp? Jag vet... ju dyrare = bättre (i regel). Kom gärna med synpunkter. Har ett RME HDSP 9632 och behöver samtidigt några in och utgångar, är annars lite inne på ett RME FireFace-800!!!!!

Mvh Hasse.

Annons
Postat

ADA-8000 har ju ett relativt transperant ljud. Det kan låta lite kallt och tråkigt till just sång. Men visst funkar det i brist på bättre, du kan ju alltid hotta upp ljudet lite i efterhand. Vill du ha lite mer karaktär på ljudet så är det ju bättre med en preamp som färgar lite mer.

Postat

Duger gör den helt klart. Jag har använt den till inspelningar och både jag och de medverkande har tyckt att resultatet har varit lyckat. Däremot så hade den första ADA:n jag hade bi-ljud från mikförstärkarna. Efter ett byte mot en annan hos Jam så har jag inte haft några sådana problem.

/H.

Postat

Tack för svaren, ungefär vad jag önskat höra!!! 😮 Får ta en djupare fundering och kanske slå till. Jag litar på Er!!!

Mvh. Hasse

Postat

En riktpunkt när det gäller framför allt AD upplever jag att om den inte är bra så upplever man ljudet som kallt och tråkigt, och det säger många beror på preampen vilket också bidrar, men att man då måste ha rörstärkare.

Min känsla är väl att ditt kort ligger i en betydligt högra kavlitétsnivå än Behringern iallafall!

Postat (redigerat)
God kväll!

Undrar om Behringer ADA-8000 "duger" till att spela in sång med, eller behöver jag verkligen en bättre preamp? Jag vet... ju dyrare = bättre (i regel). Kom gärna med synpunkter. Har ett RME HDSP 9632 och behöver samtidigt några in och utgångar, är annars lite inne på ett RME FireFace-800!!!!!

Mvh Hasse.

Glöm det, läste inte att du hade en 9632:a ...

Redigerat av lavrell

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.