Jump to content
Annons

en klassiker: inget ljud, midikeyboard

Recommended Posts

majan (oregistrerad)
Postat

Hej ny här och har en fråga

Man ser att det kommer singnal från midisynten in i datorn, jag har valt ett vst instrument, monitorn är på, insignalen är satt på mitt keyboard out är satt på vst instrumentet. När jag hammrar på synten åker singnalen upp och ner men inga trummor hörs...? när jag trycker på rec blir det bara ett tomt spår..? va skall hända vad är problemet?

Detta kansek är en simpel fråga men jag är helt bränd på den.. 😄

Tack på förhand!

Annons
Postat
Hej ny här och har en fråga

Man ser att det kommer singnal från midisynten in i datorn, jag har valt ett vst instrument, monitorn är på, insignalen är satt på mitt keyboard out är satt på vst instrumentet. När jag hammrar på synten åker singnalen upp och ner men inga trummor hörs...? när jag trycker på rec blir det bara ett tomt spår..? va skall hända vad är problemet?

Detta kansek är en simpel fråga men jag är helt bränd på den.. 😉

Tack på förhand!

Du måste trycka på den lilla record-knappen på kanalerna som du vill spela in på. Inte bara markera kanalen..

/Daniel

Postat

det är kanske den lilla recordknappen som du kallar för monitorknappen förresten ... 😮

Postat

Kanske nåt vaj med Vst-connections i Device?

Postat

Låter bara som att du inte har markerat vilket spår du vill ha MIDI på.

Tryck bara längst till vänster där spårets namn står och börja testa.

Bara så att du vet så börjar trummorna rätt lång nere i skalan och kanske inte är det bästa att börja med, så om du kan är det nog bäst att börja med en synth istället

majan (oregistrerad)
Postat

Tack för hjälpen! hade inte satt vst instrumentet på out! men nu är det löst och jag är igång! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.