Jump to content
Annons

Serienummer till Cubase

ElectroGeeza

Recommended Posts

Hej! Jag har lyckats slarva bort serienumret till mitt Cubase SL 2.01, men jag har redan registrerat programet. Finns det då någon möjlighet att återställa serienumret eller få ett nytt, eller måste jag köpa programet på nytt? Kan man ringa till något supportnummer? Jag har inte använt programet på ett tag och nu ville jag uppdatera till den senaste version SL3.0.

Tack på förhand

/Sammy G

Redigerat av ElectroGeeza
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror att du får ett nytt serienummer med uppgradering till SL3. Därmed bör dina problem kanske vara lösta. Men hör av dig till MI7 så kan de säkert hjälpa dig. Är det förresten inte så att man knappar in serienumret när man registrerar?

/Majken

Dela på andra sajter

Jag skulle inte uppgradera till en ny version (alltså fyra) innan den är testad och stabil. Dvs efter något år på marknaden och ett antal patchar senare... 😆

Dela på andra sajter

Hallå där! 🙂 Jag tackar er för svaren. Jag har för mig att jag fick nytt serienummer i och med upgraderingen till SL tvåan sist, men jag är osäker om man var tvungen att ange det gamla numret först eller nåt sånt. Så det är nog bäst att man tar reda på detta först, och har man numret till hands så är det ju bara en fördel. Jag var just inne på Steinbergs webplats och där blev jag hänvisad till MI7 som ska visst vara distributören för Sverige. Jag vill minnas att det var Fitzpatrick som hade den rollen en gång i tiden, men tiderna ändras. Nåja, då blir det väl bara att ringa de imorgon om de inte hinner svara på min e-post innan dess.

Jag har alltså inte köpt updateringen ännu. Så nu får jag just veta att ny generation av Cubase är på intåg. 🙂 Det var på tiden! Men jag tror inte att jag vinner något på att vänta på den. Jag blir i alla fall tvungen att köpa en updatering till den nya. Vare sig jag först köper en updatering från SL2 till SL3 och sedan en från SL3 till SL4, eller om jag köper en från SL2 till SL4 så hamnar man nog ändå på samma prisbelopp. Jag tror till och med att en uppdatering från en mycket lägre version till en mycket högre kostar ännu mer. Jag kan ha fel dock... rätta mig mer än gärna. Annars är det bara att vänta och se hur mycket updateringarna kommer att kosta.

Men ska den nya verkligen heta Cubase 4 Studio? Kommer det då att finnas en "producer" edition också som hos Sonar? Vad händer då med SL, SX, och SE uppdelningen, kommer den kvarstå eller ska de slumpa hela det konceptet?

Dela på andra sajter

Priset för uppdatering från SL, SL2 eller SL3 till kommande Cubase 4 bör vara detsamma. Alltså kan det vara en bra idé att vänta om du vill spara lite slantar.

/Majken

Okej, det låter ju bra. Jag kollade just upp det där och det är som du säger att uppdateringen kostar lika mycket inom t.ex. SL varianten av Cubase, dvs. en uppdatering till SL3 kostar lika mycket oavset om man har SL1 eller SL2. En "upgradering" däremot, från t.ex. SE till SL3 kostar mera.

Frågan är då bara om det kommer att finnas en SL version av Cubase i fortsättningen också, men det får vi hoppas.

Men när kan man förvänta sig se den nya versionen i affärerna då?

Jag har fått tillbaka mitt nummer nu! 🙂 Vilken tur att jag hade registrerat det. Tack MI7, och tack till er här.

Redigerat av ElectroGeeza
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.