Jump to content
Annons

Helix Board 24 FireWire


BadBoy

Recommended Posts

tjo

har sökt på Helix Board 24 FireWire här på forumet men hittar inget bra så min fråga lyder som följande : Har någon av er testat Helix Board 24 FireWire och va tycker ni om bordet ? funkar d som d ska ? dela gärna av med era upplevelser kring denna mixerbord ... jag e nämlingen sugen på att köpa den men vill gärna höra mig för lite innan , den streemar ju faktiskt 18 kanaler simultant o jag har värkligen inte råd med ett ljudkort av denna kaliber , desutom ska den ba ligga i min hobby studio , så om ni har nått på denna bord dela av me er mer än gärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
qumarr (oregistrerad)

Jag använder mig av ett sånt när jag repar uppmickat å när vi spelar in trummor.

Funkar som det skall, har ingenting å klaga på.

tror jag spelat in13 kanaler samtidigt som mest, å då helt utan några problem.

smidig å hyffsat billig lösning för flerkanalsinspelningar.

Nu är jag ju inget proffs å gör inga proffsinspelningar, men för demogrejjer så funkar den kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

fyf*n helt underbart att nån har testat denna vara , jag tänkte faktiskt använda den till just repning o demo inspelning , kör just nu på en Behringer 2442FX o den funkar kanon med fast den streemar bara 2 kanaler ut 😆 ska sälja den o mitt FCA202 ljudkort så om nån e sugen 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 10 månader senare...

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Jag bara säjer jag har 24 kanals helix bord funkar som en gammal volvo bm traktor den bara tuffar och går som ett atom urverk har spelat in 16 kanaler ingen latency men så har jag bland det första ljudkortet på marknaden wami rack.Jag tog helt enkelt och kopplade upp den först skulle se om det var nått brus i micprampsen Fyy f-n vad brusigt det var, sen var det phonic helix board 24 firewire Jag tänkte 5000:- spänn måste oxå brusa som bara den det var tyst så jag kunde faan höra en ekorre fjärta på hundra meter TILL ALLA SOM INTE VILL KÖPA MACKIE BORDET FÖR 20000:- finns billigare varianter som funkar.PS Använder det som liveinspelningsbord har kört några band nu

alla är nöjda

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
så har jag bland det första ljudkortet på marknaden wami rack.Jag tog helt enkelt och kopplade upp den först skulle se om det var nått brus i micprampsen Fyy f-n vad brusigt det var

Jag såg att vi hade en gammal sån Wami Rack.. Är den värd att installera? Just nu har jag en lexicon alpha liksom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...