Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄgon som har provspelat pÄ en ARP 2600???

Jag har fÄtt lov om att köpa en för 9000 kr. Man har ju hört den, men aldrig sett den live eller provspelat den.

Tycker ni att det Àr vÀrt pengarna??

SjÀlv tycker jag det.

Drömde om den i natt..... 😕

Annons
Postat

Min moster har ocksÄ haft en sÄn.

😕

Allvarligt talat sÄ tycker jag inte det, inte för nio tusen. Jag hade en Axxe en gÄng som iofs var grym, 2600 har jag inte testat.

Kör du mycket fristÄende syntar eller?

Risken Àr ju att den bara blir stÄende, hur cool den Àn Àr.

Postat (redigerat)

hahaha 😕

sÄg att jag hade skrivit fel.

moster... hehehe

RĂ€ttelse- MONSTER!!!

🙁🙁

Redigerat av Debul
Postat

Jo, jag kör nÀstan bara fristÄende synthar, mest analoga som jag styr med en midi-CV konverter.

Att synthar blir stĂ„ende Ă€r iof ett ganska vanligt problem. Har en Juno 2:a som jag knappt rört pĂ„ ett Ă„r 🙁

Men ARP 2600 Ă€r ju The Beast Of Them All. 😄

Postat

Joe Zawinul, (Weather Report), hade tvÄ. Den ena hade spegelvÀnd klaviatur bara för att det sÄ coolt ut nÀr man lirade pÄ bÄda samtidigt...

Postat
NÄgon som har provspelat pÄ en ARP 2600???

Jag har fÄtt lov om att köpa en för 9000 kr. Man har ju hört den, men aldrig sett den live eller provspelat den.

Tycker ni att det Àr vÀrt pengarna??

SjÀlv tycker jag det.

Drömde om den i natt..... 🙂

Det Ă€r en gammal synth och det Ă€r rĂ€tt mycket pengar -- men pengarna Ă€r ju Dina, sĂ„ klart. Man vet ju dock inte hur lĂ€nge sĂ„ gammal elektronik hĂ„ller. Å andra sidan Ă€r det ju en fantastiskt fin klassiker. Den anvĂ€ndes av en massa folk pĂ„ sjuttiotalet. Jean-Michel Jarre förstĂ„s och Wendy Carlos, Suzanne Ciani m fl. Hade jag haft pengar som grĂ€s skulle jag sjĂ€lv bjuda pĂ„ den!

Jag skulle vilja ha en virtuell emulering av den men att sÀga det till Dig Àr kanske som att svÀra i kyrkan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.